– اخبار استانها –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از ساری، آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بعد از ظهر امروز با حضور سید جواد حسینی معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، جامعه فرهنگیان و مدیران ادارات استان در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار و از زحمات عسگری نیکزاد تجلیل و علیرضا سعدیپور مدیر پیشین آموزش و پرورش تنکابن به عنوان مدیرکل جدید آموزش و پرورش مازندران منصوب شد.
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: اگر جامعه فرهنگیان به مفهوم توسعه برسیم، دگرگونی کمی و کیفی بشری را شامل میشود.
وی افزود: وقتی از توسعه صحبت میشود یک نهاد و سازمان باید باشد تا محوریت توسعه را داشته باشد و کارگزاران و منابعی باشند و بدانیم نهاد اصلی تحول آفرین آموزش و پرورش و مدارس سازمان اصلی و کارگزاران محوریت توسعه معلمان هستند.
حسینی با بیان اینکه مدرسه جعبه سیاه جامعه است، تصریح کرد: آنچه در جامعه از اتفاقات خوب و بد رخ میدهد باید موثر در جامعه باشد. مدارس سازمان اصلی تحول در جامعه هستند. سیاست ما به کانون مدرسه تمرکز شود تا تحول مبتنی بر توسعه رقم بخورد.
وزیر آموزش و پرورش درباره نظام رتبهبندی معلمان به نمایندگان گزارش میدهدانتقاد دبیر کمیسیون آموزش مجلس به روند جذب نیرو در آموزش و پرورش۴۰ دستگاه در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مشارکت دارند
وی با اشاره به اینکه معلمان فکور کارگزاران اصلی در جامعه هستند و اگر میخواهیم سطح جامعه توسعه یاید سطح معلمان را افزایش دهیم، تصریح کرد: سند تحول بنیادین سندی جامع بوده و به وضع موجود رضایت نمیدهد. تمام همت و تلاشمان این است که برآموزههای اساسی این سند که تحول گرایانه است برای معلمان، مدراس و جامعه شوق انگیز باشد تا در آموزهها موفق باشیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش از سوی دولت، جامعه بخش خصوصی همواره از ما مطالبه شد. این فرهنگ مطالبهگری و حساسیت جامعه را پاس میداریم اما در کنار آن با رویکرد اجتماعی شدن آموزش و پرورش فرهنگ مسئولیت را در جامعه رشد دهیم.
ارتقا بهرهوری جامعه از طریق آموزش و پرورش
معاون استاندار مازندران نیز در این مراسم اظهار داشت: نظام تعلیم و تربیت مهمترین نظام جامعهساز امروز بوده و نیروی انسانی مولد، توانمند اثرگذار را تحویل جامعه میدهد و توجه به آموزش و پرورش میتواند توان بهرهوری از ظرفیتها در زمینه نیروی انسانی را افزایش دهد.
حسین حسننژاد افزود: اگر در نظام تعلیم و تربیت امروز چالش و ضعفی هستیم باید سهم همگان مشخص و رابطه درست ایجاد شود و تلاش کنیم موشکافانه و نگاه دقیق ارتباط را برقرار کنیم تا بهکارایی آموزش و پرورش کمک شود.
وی گفت: نگاهمان نگاه حاکمیتی درست باشد و بپذیریم نگاه مشارکتی و همکاری بین بخشی نیز نیازمندیم نقش آموزش و پرورش را در توسعه برای همگان روشن کنیم.
معاون استاندار مازندران با اشاره به محتوا و کتب درسی و آموزشی و حجم اطلاعات ارائه شده به دانشآموزان، بیان کرد: محتوای آموزشی دارای اهمیت فراوانی بوده اما سوال اینجاست با توجه به عصر ارتباطات آیا این میزان از سرفصلها و عناوین درسی نیاز دانشآموزان است.
حسننژاد تصریح کرد: ضریب هوشی و سطح سواد بالایی در مازندران داریم اما در کنار این مزایا نقش آموزش وپرورش در ایجاد معادله تاثیرگذار است. قدرت مهارتی را میان دانشآموزان افزایش دهیم و برای افرایش مشارکت مدلهای آموزشی و سطح یادگیری ارتقا یابد و دیوار میان جامعه و مدرسه را شفاف کنیم و اختیارات بیشتری به مدارس دهیم.
وی ادامه داد: سازمان بزرگ آموزش و پرورش نیازمند فردی توانمند است و بدانیم انتخاب مدیر در اختیار ملاحظات جغرافیایی مطرح نبود بلکه براساس شایسته سالاری بود.
عسگری نیکزاد مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: با انجام فعالیتهای اثرگذار آموزش و پرورش در بسیاری از زمینهها رتبه نخست را کسب کرد. برای رفع چالشها هر سه قوه باید در نظام تعلیم و تربیت دخالت کنند و مدرسهها نیز باید دانایی محور اداره شود.
وی گفت: ۶۵ درصد دانشی که به دانشآموزان ارائه میشود در زمان خروجی چیزی مشاهده نمیشود باید بر اساس تجزیه و تحلیل و دادهها صورت گیرد.
معاون آموزش ابتدایی مازندران نیز در این مراسم گفت: مازندران استانی بینظیر در کشور بوده و تنها استانی است که هفت راه ارتباطی با پایتخت دارد و ظرفیت زیست محیطی فراوانی دارد و در نظام تعلیم و تربیت نیروی انسانی ظرفیت بالایی دارد.
گزارش از قدسیه السادات شعبانپور
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=6587