تعداد اخبار امروز : 0 خبر

جمعه ۱۰ فروردین, ۱۴۰۳

جمعه, ۳۰ آبان, ۱۳۹۹ :: ۱:۲۱

کد خبر : 27693

//ماجرای تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط شهرداری چیست؟

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چند ساعتی می‌شود که فیلمی در فضای مجازی منتشر شده  که در آن ماموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار هستند.
شهرداری بندرعباس درباره این ماجرا گفته است: منزل این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده بود و ساخت و ساز آن غیر قانونی بوده است.   هر چند که این کار با حکم قانونی صورت گرفته، ولی شنیده ها حاکیست که این زن پس از تخریب اتاقش توسط شهرداری بندرعباس، دیروز اقدام به خودسوزی کرد. او  اکنون با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است.   البته گروهی از سوی شهرداری بندرعباس به علت مشکلات پیش آمده از این خانم دلجویی کردند.   تخریب خانه یک زن سرپرست خانوار از سوی شهرداری بندرعباس
مقامات شهرداری بندرعباس اظهار کردند که پیش از این چندین مرتبه به این خانواده تذکر داده شده بود که محل را ترک کنند، چرا که در منطقه غیرمجاز و ناامن که بستر رودخانه بود، اقدام به ساخت این اتاقک کرده بودند.   منابع خبری حاکی از این است که طبق دستور شهردار بندرعباس، تکلیف شده که علاوه بر پرداخت تمام هزینه‌های درمان این زن، با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی زمینی به این خانواده اهدا شود.   عذرخواهی استاندار هرمزگان از سویی فریدون همتی، استاندار هرمزگان در این باره گفته است: تخریب منزل یک زن سرپرست خانوار در بندرعباس توسط عوامل شهرداری، افکار عمومی را جریحه دار کرد. می‌شد با برخورد و روش مناسب، قانون را درست و صحیح اجرا کرد.
به گفته استاندار هرمزگان، متاسفانه اوج بی تدبیری در این زمینه صورت گرفته و باید عاملان این تصمیم مورد پیگرد قرار گیرند. بنده بجای عاملان این اتفاق از این خانواده و مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم.   فراخواندن شبانه شهردار بندرعباس از سوی بازرسی کل استان هرمزگان بازرسی کل استان هرمزگان نیز به این جریان ورود کرد و اعلام داشت: ساعاتی پیش و به محض اطلاع از موضوع، بازرسی کل استان با فراخواندن شبانه شهردار بندرعباس و عوامل دخیل در تخریب، خواستار ارائه توضیح شد. با عوامل و مقصرین موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهیم داشت و این پرونده به صورت ویژه در دست بررسی است و تا حصول نتیجه به طور جدی و مستمر پیگیری خواهد شد.   بازرسی استان خاطرنشان کرده که درست است که تصرف اراضی ملی به صورت غیرقانونی مجاز نیست، اما اقدامات باید به صورت قانونی و با رعایت جوانب انسانی و به دور از حادث شدن این گونه مسائل قانون انجام شود.  

قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس هم از تشکیل پرونده قضایی در این زمینه خبر داده و گفته که کلیه عوامل دخیل در این اقدام احضار شدند.

 

او تاکید کرده در این زمینه شکایت شاکی اخد شده است و در خصوص نقض حقوق شهروندی از سوی ماموران شهرداری تحقیق می‌شود.

 

به گفته قهرمانی،  تاکید شده که ظرف ۲۴ ساعت نتیجه اقدامات در این زمینه اعلام شود و به بهزیستی اعلام شده که فورا سرپناه مناسبی در اختیار شاکی و فرزندان وی قرار دهد و کلیه خدمات درمانی نیز رایگان انجام خواهد شد.

نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مشابه
وردپرس › خطا

سایت به مشکلات فنی دچار شده است.