خلیل رنجبر امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه فرآیند تعلیم و تربیت همیشگی است، اظهار کرد: با بهرهگیری از روشهای متنوع و مؤثر آموزشی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی بیش از ۴۵۰ دانشآموز با نیاز ویژه دختر و پسر در کلاسهای رفع اشکال و آموزش تکمیلی شرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین حدود یکهزار دانشآموز با نیاز ویژه دختر و پسر دوره پیش دبستان، ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوره دوم به منظور گسترش عدالت آموزش و ایجاد فرصتهای برابر آموزشی از طریق آموزشهای مجازی برنامههای آموزشی، فرهنگی و تربیتی لازم را دریافت کردند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به پویش ملی آموزش تعطیل نیست، گفت: این پویش یکی از راهکارهای مهم و موفق آموزش و پرورش برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین دانشآموزان و معلمان است و دانشآموزان با بهرهبرداری از این پویش همانند زمانی که در مدارس حضور دارند به صورت پیوسته با معلمان و آموزش در ارتباط هستند.
کیفیت مطالب ارائه شده در مدارس مجازی مورد توجه است
رنجبر اظهار کرد: در این راستا حضور دانشآموزان در کلاسهای مجازی، توجه به آنها و کیفیت مطالب ارائه شده به دانشآموزان حایز اهمیت است که خوشبختانه در این زمینه معلمان دلسوز دانشآموزان با نیازهای ویژه دست به کار شدهاند تا از اتلاف وقت دانشآموزان جلوگیری و فرایند تعلیم و تربیت ادامه یابد.
وی اعلام کرد: اگر دانشآموزان با نیازهای ویژه درست آموزش داده شوند و سطح مهارتهای زندگی و حرفهای را کسب کرده و به خودکفایی برسند، نه تنها بهداشت روانی خودشان بلکه بهداشت روانی خانوادههای آنان، حتی جامعه حفظ شده و به خانوادههای دارای دانشآموزان با نیازهای ویژه کمک میشود تا به سطح مناسبی از آرامش برسند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: در راستای برآورده کردن نیازهای آموزشی متفاوت دانشآموزان با نیازهای ویژه و کمک به شکوفایی استعدادها و توانمندیهای آنان نکات آموزشی لازم در مدارس مجازی به آنان ارائه میشود.
رنجبر گفت: همچنین برای تداوم آموزش در مناطق محروم و روستاهایی که دانشآموزان به فضای مجازی دسترسی ندارند محتوای آموزشی در قالب بستههای آموزشی، درسنامه و غیره تهیه و در اختیار آنان قرار گرفته است.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=15435