– اخبار استانها –
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، سرافراز موصلی بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به طرح “آجر به آجر” در راستای نوسازی و احداث مدارس، این طرح را یکی از موفقترین طرحهای جلب مشارکت مردمی برای احداث واحدهای آموزشی دانست و اظهار داشت: مدرسهسازی و مشارکت در آن یکی از بارزترین مسائل در حوزه مسئولیت اجتماعی است ولی متاسفانه اهمیت مدرسهسازی آن گونه که باید به جامعه منتقل نشده است.
وی اصلیترین هدف در طرح آجر به آجر را تلاش برای ترویج فرهنگ مشارکت در سطح جامعه و افزایش سطح مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: استفاده از رویکرد جمع سپاری و مشارکت آحاد مردم در امر مدرسهسازی و استفاده از ظرفیتهای مختلف رسانهای از دیگر اهداف این طرح است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس با بیان اینکه در میان شهرهای استان فارس بیشترین نیاز به مدرسه در شیراز وجود دارد گفت: با توجه به افزایش جمعیت دانشآموزی کمترین سرانه فضای آموزشی در سطح استان فارس مربوط به شهرستان شیراز است.
موصلی این افزایش جمعیت دانشآموزی شهر شیراز را نتیجه مهاجرت خانوادهها دانست و با اشاره به اینکه ۱۲۶ مدرسه با ۱۰۸۰کلاس درس در سطح استان فارس مراحل ساخت را طی میکند تصریح کرد: که در سال ۹۸ تعداد ۵۸ پروژه شامل ۴۱۱ کلاس درس در استان فارس افتتاح شده است.
شهرستان بویراحمد با کمبود فضای آموزشی مواجه استکهگیلویه و بویراحم| دغدغه رفع کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم را داریمخیرین خراسان جنوبی برای توسعه فضای آموزشی بیشتر ورود کنند
وی با توصیف بسیار درخشان کارنامه خیرین مدرسه ساز فارس گفت: تنها در سال ۹۸ بالغ بر ۶۵۱۴ کلاس درس در قالب ۱۲۵۷ مدرسه در استان فارس با مشارکت خیرین مدرسه ساز احداث شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس فارس همچنین با یادآوری اینکه فارس بیشترین میزان استفاده از بخاری نفتی در مدرسه را داشته است گفت: تاکنون بالغ بر ۹۰ درصد این بخاریها را جمعآوری کردهایم.
وی همچنین با تأکید بر اینکه در سال گذشته آخرین مدرسه خشت و گلی را جمعآوری کردیم و امسال چنین مدرسهای را در استان نداریم، از وجود ۷۸۰ مدرسه نیازمند تخریب، نوسازی یا بازسازی در فارس خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات پیشبینی شده برای سال ۹۹ در استان فارس از محل مشارکت خیرین ۱۳۰ میلیارد تومان است که به همین میزان نیز منابع اعتباری دولتی اختصاص مییابد.
در ادامه این نشست اللهیار رضایی رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۴ شهرستان شیراز هم که در جلسه حضور داشت، با بیان اینکه ناحیه چهار آموزش و پرورش شیراز محرومترین ناحیه به لحاظ توان مالی اولیای دانشآموزان محسوب میشود، از وجود بیش از ۴۰ مدرسه نیازمند بازسازی در این ناحیه خبر داد و افزود: معمولا نیک اندیشان مدرسه ساز، ترجیح میدهند که مشارکت در مدرسه سازی را در محدوده سکونت خود انجام دهند و این محدودهها عمدتا مربوط به نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش است.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=25492