میرصادق جامعی در گفتوگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: مطابق دستورالعملهای وزارتی تکمیل و فرایند گزارش پیشرفت تحصیلی دوره آموزش ابتدایی با محوریت معلم، مدیر مدرسه و طرح در شورای مدرسه صورت میگیرد و به توجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی در پایه ششم در آذربایجانغربی ممنوع شد.
وی افزود: در دوره آموزش ابتدایی آزمون یا امتحان پایانی به عنوان ملاک ارتقای دانش آموز نبوده و طبق دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی ملاک ارتقای دانش آموزان فرایند محور است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تا اسفند ماه ۹۸ تحلیل وضعیت یادگیری بر اساس فعالیتهای طول سال تحصیلی (پوشه کار و فعالیت های کلاسی دانش آموز و سایر ابزارها) و از اسفند ماه به بعد تحلیل و تفسیر آموزش مجازی که به طرق مختلف (شبکه شاد، پیام رسان ایتا، درسنامهها و جزوات خودآموز و …) صورت گرفته توسط معلم تنظیم و جهت تایید به شورای مدرسه ارائه میشود.
این مقام مسئول ادامه داد: مدیران و معلمان مدارس آموزش ابتدایی موظف هستند برای آن دست از دانشآموزانی که بنا بر دلایلی از آموزشهای مجازی استفاده نکردهاند و در خصوص محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی ضعف دارند برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین کنند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجانغربی گفت: معلمان مدارس به همراه مدیران مدرسه موظف هستند نسبت به تکمیل برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانشآموزان اقدام کند، اگر دانش آموزی به حد انتظار نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را به فرم پیوست کرده و با همکاری مدیر مدرسه شرایط را فراهم کنند تا دانشآموزان به حد قابل انتظار برسند و بر اساس دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی در خرداد ماه اعلام عدم ارتقای دانشآموز به پایه بالاتر وجهه قانونی ندارد.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=14912