تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 6593
تاریخ : ۸ بهمن, ۱۳۹۸ :: ۱۵:۴۴
سند تحول بنیادین در مدرسه در جا زده است/ نظام رتبه‌بندی معلمان با محدودیت مالی مواجه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از ساری، جواد حسینی ظهر امروز‌ در آیین تکریم و معارفه عسکری نیکزاد و علیرضا سعدی‌پور مدیرکل آموزش و مازندران که در باشگاه فرهنگیان ساری برگزار شد، اظهار کرد: نهاد اساسی تحول آفرین و توسعه آفرین فقط آموزش و پرورش است.

حسینی تصریح کرد: مدرسه سازمان اصلی تحول مبتنی بر توسعه است، مدرسه جعبه سیاه جامعه و دماسنج است که می‌توان جامعه را در آن رمزگشایی کرد، اگر سطح مدرسه پایین باشد سطح جامعه پایین خواهد بود. 

وی گفت: برای ارتقای سطح جامعه و گسترش آن باید بدانیم معلم را به عنوان کارگزار فکور تحول توصیف کنیم، عامل اصلی توسعه در جامعه سرمایه انسانی است، ما ۳۲ درصد سهم توسعه خودمان را به نیروی انسانی تخصیص دادیم ولی کشورهای توسعه یافته با اینکه ۷۰ درصدی هستند، هنوز خودشان را در این بخش عقب‌مانده می‌دانند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور یادآور شد: معلم کارش این است که منابع انسانی را تبدیل به سرمایه انسانی کرده و پس از آن هر نداشته را تبدیل به داشته‌های جامعه می‌کند، آیا آموزش و پرورش ما توانسته نهاد تحول‌زا را ایجاد کند؟ پاسخ خیر است.

حسینی عنوان کرد: باید وضع موجود را تحول ببخشیم سند تحول بنیادین را تولید کردیم، ما هنوز در تحقق عملیاتی این سند هم توفیقی پیدا نکردیم و این سند در مدرسه ایستاده است، تقسیم کار ملی باید صورت بگیرد، ما در آموزش و پرورش از سوی جامعه و دولت همواره مورد مطالبه قرار گرفتیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: با رویکرد اجتماعی شدن آموزش و پرورش باید فرهنگ مسؤولیت را در جامعه رشد بدهیم، امروز همه جامعه را با رویکرد اجتماعی شدن پای این سند بیاوریم البته ما باید محور باشیم، ما باید در هیأت دولت زنگ تعلیم و تربیت در مدارس را به صدا در بیاوریم.

وی اضافه کرد: ۱۱۰ هزار مدرسه، یک‌میلیون همکار،  ۱۳ میلیون دانش‌آموز ‌در آموزش و پرورش به قانون خاص نیاز دارد  نظام رتبه‌بندی را برای اساتید دانشگاه اجرا می‌شود اما برای آموزش و پرورش به محدودیت منابع برمی‌خوریم اگر معلمان عاملان اصلی فکر و توسعه هستند رتبه‌بندی لازم است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در این مراسم معارفه با اشاره به مدیرکل کل قبلی آموزش و پرورش مازندران گفت: وی آنچه در توان داشته گذاشته است، توفیقاتی که به‌دست آورده ذخیره در زندگی و آخرتش خواهد بود، در مورد سعدی‌پور می‌توان گفت که وی با توجه به گزینش‌های فراوان به جای مدیر قبلی آمده و باید بداند که محصولات نظام تربیت و تربیت باید در تراز تعلیم و تربیت باشند، مدیریت در این بخش بار سنگینی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از فارس در این مراسم عسکری نیکزاد مدی سابق آموزش و پرورش تکریم و  علیرضا سعدی‌پور به عنوان مدیر جدید تودیع شد، گفتنی است عسکری نیکزاد پس از این بازنشسته خواهد شد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.