تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 5656
تاریخ : ۲۸ دی, ۱۳۹۸ :: ۱۰:۵۵
پژوهش؛ چراغی روشن‌‎تر از گذشته در بیرجند

در دنیای امروز، دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه به شمار می‌رود. سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، طبیعی است که این افزایش دانش و آگاهی تنها در بستر کتاب‌های مدرسه ممکن نخواهد شد و دانش‌آموزان باید در محیطی فعال و پویا به پژوهش بپردازند.

کشف استعدادها و ایده‌های خلاق

طاهره پنچابی، مدیر پژوهش‌سرای دانش‌آموزی جابربن حیان بیرجند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رسالت پژوهش‌سراها کشف استعدادها و ایده‌های خلاق و هدایت آن‌ها به سمت اختراع و تولید است.

وی افزود: چراغ پژوهش‌سرای بیرجند امسال با محوریت چهار محور روشن‌تر از قبل شده که این محورها عبارت از جذب نیروهای متخصص، بسترسازی فضای پژوهش‌سرا و ترویج آموزش است.

پژوهش‌سرا؛ مهم‌ترین منبع یادگیری اثربخش دانش‌آموزان

محمدحسین یکه خانی، مدیر آموزش پرورش بیرجند نیز اظهار کرد :پژوهش‌سراها یکی از مهم‌ترین منابع یادگیری اثربخش دانش‌آموزان است که از آن به عنوان انبار مهمات آموزشی یاد می‌شود.

وی افزود: دانش‌آموزان در پژوهش‌سراها هدف عالی و غایی را دنبال می‌کنند که یادگیری اثربخش را به دنبال دارد.

مدیر آموزش پرورش بیرجند تصریح کرد: یادگیری اثربخش و یادگیری برای باهم زیستن از اهداف پژوهش‌سراها است که باید به آن جامه عمل پوشاند.

فعالیت بیش از 5 هزار معلم خراسان جنوبی در حوزه پژوهشی

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: اعتباراتی برای پژوهش اختصاص داده شده است، اما کافی نیست و طی یک سال گذشته با پیگیری‌های استاندار در امر پژوهش شاهد افزایش اعتبارات بوده‌ایم.

وی ادامه داد: اکنون بیش از پنج هزار معلم استان به صورت رسمی در حوزه پژوهشی فعالیت می‌کنند و برخی از مقالات و تحقیقات این معلمین نیز حائز رتبه‌های برتر استانی و کشور شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: پژوهش لازمه انجام هرگونه فعالیتی است و تمام فعالیت‌هایی که در جامعه انجام می‌شود نیازمند برنامه‌ریزی است و باید پژوهش بر روی آن‌ها صورت گیرد.

واقعی اظهار کرد: رویکردی که در آموزش و پرورش وجود دارد این است که دانش‌آموزان به سمت و سوی پژوهش حرکت کرده و تمامی توان خود را بر این امر بگذارند.

وی یادآور شد: رونق تولید به معنای نگاه همه جانبه و متوازن به همه ابعاد آن است؛ بنابراین برای رونق تولید، نیازمند افراد زبده علمی در عرصه‌های مختلف هستیم که در مدارس تربیت می‌شوند.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.