تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 5391
تاریخ : ۲۵ دی, ۱۳۹۸ :: ۱۳:۱۸
برگزاری مسابقات طراحی سوال در آموزش و پرورش با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با تأکید براهمیت ارزشیابی مستمر و پایانی در فرآیند یاددهی - یادگیری و لزوم آشنایی معلمان با استانداردهای طراحی سوال اظهار کرد: اولین دوره مسابقات استانی طراحی سوال ویژه معلمان دوره ابتدایی، متوسطه دوره اول پیش حرفه‌ای و دوره دوم حرفه‌ای دراستان برگزار شد. 

وی افزود: از 99 طراحی سوال ارائه شده به ستاد استانی این مسابقات واقع در آموزش و پرورش با نیاز های ویژه استان 64 طرح در دوره ابتدایی و 35 طرح در دوره متوسطه به این مسابقات ارسال شدند. 

وی خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی خانم سروه کرمی از مدرسه تربیت شهرستان بانه، آقای فردین شاه کرمی از مدرسه بوستان 2 شهرستان سقز، خانم کژال نورانی از مدرسه توحید ناحیه 2شهرستان سنندج، خانم سرگل رستمی از مدرسه بعثت شهرستان کامیاران و آقای خه بات صداقت‌نیا از مدرسه با نیازهای ویژه ساعی شهرستان مریوان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان یادآور شد: همچنین در دوره متوسطه آقایان سید طه هاشمی و عبدالله بایزیدی از متوسطه شهید رجایی شهرستان سقر و خانم مستوره بارخدا از متوسطه شهرستان مریوان به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند. 
رنجبر بیان کرد: با هدف ارتقای کمی و کیفی دانش، نگرش، مهارت‌ها، ایجاد رقابت و افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای معلمان در دوره ابتدایی پنج  طرح و در دوره متوسطه سه طرح به عنوان طرح‌های برتر انتخاب شدند. 

وی اضافه کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در فرآیند آموزش یادگیری موثر، حفظ و تداوم آن و ارزشیابی از آموخته‌ها است و ارزشیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سوالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد تهیه شود. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان با اشاره به اینکه هدف‌های آموزشی، مربوط به موضوع‌های مختلف و سطوح گوناگون آموزش بسیار متنوع هستند، اضافه کرد: سوالات امتحانی باید توانایی و مهارت‌های دانش‌آموزان را در سطوح مختلف یادگیری و هدف‌های آموزشی مورد سنجش قرار دهد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.