تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 5216
تاریخ : ۲۳ دی, ۱۳۹۸ :: ۱۸:۲۵
شیراز| 210 مدرسه استثنایی در کشور احداث می‌شود

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از اداره اطلاع ‌رسانی و روابط عمومی آموزش ‌و پرورش فارس، سید جواد حسینی در جمع مدیران مدارس استثنایی فارس در پردیس دانشگاه فرهنگیان دختر شیراز اظهار داشت: قرار است در آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران  ویژه تربیت معلم برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر بگیریم. 

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور افزود: با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم 800 نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است، تامین کنیم. 

وی با اشاره به اینکه شیراز جلوه‌گاه  علم،  هنر و  شهر سعدی و حافظ است،  گفت: هدف از این سفر دیدار با همکاران فرهنگی، بازدید از بعضی از پروژه‌ها بیان سیاست‌های وزارت متبوع به همکاران و بررسی مشکلات  است. 

حسینی گفت:  در 14 استان کشور مدرسه ویژه اوتیسم وجود  ندارد که  از جمله استان‌های فاقد مدرسه اوتیسم فارس است که تلاش می‌کنیم ظرف یک و نیم سال آینده با تأمین زمینی که انجام خواهد شد این نوع مدرسه نیز در شیراز ساخته شود.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور با اشاره به اینکه 12 مرکز مشاوره و توانبخشی در سطح کشور داریم، گفت: مرکزی که در شیراز در حال آماده‌سازی  است یکی از جامع‌ترین این مراکز است که سعی بر تامین تجهیزات این مرکز داریم. 

وعده معاون وزیر آموزش و پرورش برای افزایش اعتبارات در حوزه استثناییفراگیرسازی و ایجاد مدارس انطباقی برای دانش‌آموزان استثناییرئیس سازمان آموزش استثنایی کشور: 210 مدرسه آموزش استثنایی در کشور کمبود داریم

وی گفت: هم اکنون  بیش از 80 هزار دانش‌آموز در یک هزار و 600 مدرسه استثنایی کشور به‌صورت ویژه و با رویکرد تفکیک  مشغول به تحصیل هستند. 

رئیس سازمان استثنایی کشور با بیان  اینکه  برای کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های آموزشی، توانبخشی و پرورشی یکی از استانداردهای مورد نیاز استاندارد فضا و تجهیزات است گفت:  برای تامین  این استاندارد در سطح کشور با کمبود  210 فضا مواجه‌ایم که 10 فضا از این تعداد مربوط به استان فارس می‌شود.

حسینی افزود: خوشبختانه در جلساتی که با مجمع خیرین مدرسه‌ساز داشتیم قرار بر این شده که زمین این 210 مدرسه را در ایران تامین کنیم و خیرین هم قول ساخت داده‌اند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور ساخت سالن‌های ورزشی و چند منظوره درون مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را از دیگر طرح‌های حوزه کاری خود عنوان کرد و گفت:  از آنجا که این دانش‌آموزان به  ورزش و حرکات توانبخشی بسیار نیازمندند،  هر چه قدر که این محیط‌ها  نزدیک به مدرسه یا داخل مدرسه تامین شوند، موثرتر است.

حسینی گفت: یکی از مشکلات در رابطه با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سرویس ایاب و ذهاب است که در طول چند سال اخیر اعتبارات آن  بیش از 7 برابر افزایش یافته اما در عین حال بیش از 50 درصد هزینه را در این زمینه  نتوانستیم تامین کنیم. 

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش و رئیس سازمان استثنایی کشور خاطرنشان کرد:  قرار شده ظرف یک هفته آینده 30 میلیارد ریال  برای سرویس ایاب و ذهاب به کشور اختصاص بدهند که سهم استان فارس هم در آن مشخص خواهد شد.

وی استانداردسازی منابع انسانی را یک سیاست قطعی و حتمی در آموزش و پرورش دانست و گفت:  ما با نوعی ریزش منفی در این زمینه روبه‌رو هستیم یعنی تعداد دانش‌آموزان افزایش می‌یابد اما تعداد نیروهای انسانی کاهش پیدا می‌کنند.

حسینی با اشاره به اینکه امسال بیش از 17 هزار نیرو گرفته شده که نزدیک به 600 نفر از این تعداد مربوط به معلمان  استثنایی هستند، گفت :  تلاش می‌کنیم به لحاظ ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی و تخصیص نیروهای بیشتر از طریق ماده 28 و پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان این ریزش نیروی انسانی را جبران کنیم  که یک بخش از نیروهای ما از توانبخشی درقالب نیروهای طرحی هستند که تعدادشان حدود 350 نفر است.

وی گفت: در نظر داریم در  آینده دو مرکز دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران و برادران  مخصوص تربیت معلم برای دانش‌آموزان استثنایی در نظر بگیریم و با همکاری مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تلاشیم بتوانیم 800 نیروی توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی است، تامین کنیم. 

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.