تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 3569
تاریخ : ۴ دی, ۱۳۹۸ :: ۱۱:۳۳
استقلال رای معلم در مدرسه با پژوهش امکان‌پذیر است

خیرالله رحمانی روز چهارشنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش قزوین افزود:پژوهش در این دستگاه جزو امور ضروری و اجتناب ناپذیر است و اگر معتقدیم مدرسه درمانگاه دردهای جامعه است باید به پژوهش و فناوری توجه ویژه کنیم.
وی اضافه کرد: آینده بهتر بر اساس سند تحول بنیادین مستلزم فضایی است که فرزندان کشور به مراتبی از حیات طیبه برسند و  مدرسه به گونه‌ای مهیا شود که دانش آموزان تمام ساحتی تربیت شوند.
رحمانی ادامه داد:مهمترین بخش در مدرسه، جستجوگری و پژوهشگری است و در صورت داشتن معلم پژوهشگر، دانش آموز هم چنین روحیه‌ای خواهد داشت.
وی اظهار داشت: متاسفانه این فضا امروزه در مدارس ما وجود ندارد در حالیکه با وجود آن معلم می‌تواند به استقلال رای برسد و فاصله بین معلم و مولف کاهش یافته و فاصله نظر و عمل به حداقل برسد.
رحمانی افزود: ما امروز به آموزش و پرورش پویا، فعال و جاری نیاز داریم که تحقق آن در گرو داشتن معلمان پژوهشگر است تا فضای کلاس درس هم از انجماد فکری و یکنواختی خارج شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: پژوهشگری و تحقیق هم در فرهنگ ملی و هم مذهبی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و ما در اعتقادات خود حق نداریم اصول دین را بدون تفکر بپذیریم بلکه باید با تعقل و تعمق به آن ایمان بیاوریم.
رحمانی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در خصوص پژوهش گفت: در حال حاضر ۷۰ درصد مدارس ما هسته‌های پژوهشی دارند و معلمان فعالیت‌های اقدام پژوهی خود را در قالب این هسته‌ها انجام می‌دهند.
وی گفت: همچنین پژوهش‌سراهای دانش آموزی نیز به تعداد ۱۵ مرکز در همه مناطق آموزش و پرورش استان قزوین ایجاد شده‌اند و فعالیت‌های پژوهشی دانش آموزان در آنها برنامه ریزی می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در کنار این پژوهش‌سراها فعالیت‌ها و جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره خوارزمی، جابر بن حیان، پرسش مهر ریاست جمهوری و مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان هم با این چهارچوب برنامه ریزی شده تا دانش آموزان به جستجوگری عادت کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین افزود: در سال جاری هزار و ۲۴ فعالیت اقدام پژوهی از سوی معلمان به آموزش و پرورش استان ارسال شد که امروز ۲۴۱ فعالیت برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
در پایان این مراسم از ۲۴۱ پژوهشگر برتر آموزش و پرورش استان قزوین تجلیل شد.
آموزش و پرورش استان قزوین دارای ۱۶ هزار معلم و ۲۵۰ هزار دانش آموز در ۱۴ منطقه آموزشی است.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.