تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 29151
تاریخ : ۳۰ آذر, ۱۳۹۹ :: ۱۴:۲۴
سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دستور کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا ابوذر مهدی نخعی در هشتیمن شورای اداری آموزش و پرورش شهرستان گفت: براساس شاخص‌ها و استانداردهای موجود این شهرستان باید حداقل چهار ناحیه آموزش و پرورش داشته باشد، اما از آنجایی که به دلیل عدم گسترش سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی این امکان وجود ندارد ایجاد ناحیه سه یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در بسیاری از کشورهای دنیا که در زمینه تعلیم و تربیت خوب عمل می‌کنند در نظام آموزش و پرورش خود قانونی دارند که برای همه فصل الخطاب است.

رییس شورای اداری زاهدان ادامه داد: بر همین اساس سند تحول بنیادین باید به عنوان قانون اساسی نظام آموزش و پرورش کشور در دستور کار تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا به اهداف متصور در این سند دست یابیم.

وی با اشاره به اهمیت این سند ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در نشست‌های بعدی این شورا، بخش‌های مختلف سند تحول در ابتدای نشست برای اعضا تبیین شود تا ضمن اینکه نسبت به مفاد این سند آگاهی پیدا می‌کنیم در آینده نسبت آن دچار بی‌تفاوتی نشویم.

نخعی با اشاره به مشکلات موجود در مدارس حاشیه شهر زاهدان ادامه داد: این مشکلات به دلیل این است که بار سنگینی بر دوش نواحی یک و ۲ آموزش و پرورش گذاشته شده که چاره آن ایجاد آموزش و پرورش ناحیه سه در این شهرستان است.

وی تصریح کرد: کلیات این موضوع در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به تایید استاندار و تصویب رسیده است.

فرماندار زاهدان از انجام مقدمات لازم برای ایجاد مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان خبر داد و گفت: از آنجایی که بیشتر کمک‌های خیران در امر مدرسه سازی به سمت دیگر شهرستان‌های استان روانه می‌شود ایجاد این مجمع در این شهرستان یک ضرورت است.

وی به تدوین سند فضاهای آموزشی مورد نیاز زاهدان اشاره کرد وافزود: براساس این سند محله به محله کمبودها و نیازهای شهرستان در زمینه فضاهای آموزشی جهت احصای دقیق مشکلات مشخص و به روزرسانی شده است.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.