تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 28767
تاریخ : ۲۵ آذر, ۱۳۹۹ :: ۱۳:۱۸
ایده های پژوهشی را در هنرستانهای قزوین عملیاتی می کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین؛ بهمن طاهرخانی دبیر پژوهشگر آموزش و پرورش ناحیه دو قزوین در مراسمی به عنوان معلم پژوهنده برتر کشور شناخته شد و از سوی وزیر آموزش و پرورش مورد تجلیل قرار گرفت.

طاهرخانی که 11 سال است در ناحیه دو آموزش و پرورش تدریس می کند، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک در مقطع دکتری دانشگاه شهید رجایی تهران است که در این رشته دارای ۳ مقاله JCR و ۲ مقاله ISI می باشد.

کسب این رتبه برتر بهانه ای شد تا در گفتگو با این معلم پژوهشگر در خصوص ایده های پژوهشی که قابل ارائه در محیط های آموزشی باشد سوالاتی را مطرح کرده و دیدگاههای این فرهنگی موفق را جویا شویم. 

بهمن 2

در ردیف سه پژوهشگر برتر کشور قرار گرفتیم

بهمن طاهرخانی در خصوص شرکت در فراخوان پژوهشی اظهارداشت: پس از فراخوانی که داده شد مقاله خود را که تز دکترا بود با همکاری یکی از دانشجویان ارائه کردم که 90 درصد پژوهش متعلق به خودم بود و پس از داوری سه نفر از جمله اینجانب به عنوان « دانشجو معلم پژوهشگر برتر» انتخاب شدند .

وی اضافه کرد: موضوع پژوهش ارائه شده استفاده از روش بهینه سازی توپولوژی برای طراحی ساختارهای آگزتیک به منظور کاربردی کردن آن در زمینه حس گرهاست.

طاهرخانی در پاسخ به این سوال که مقاله شما چه ارتباطی با فضای آموزش و پرورش دارد تصریح کرد: از آنجا که معلم هنرستان هستم و در تولیدو ساخت فعالیت می کنم به نظرم رسید فیکسچری توسط هنرآموزان را بسازیم که با کارمان مرتبط باشد و آنچه تهیه شده می تواند در هنرستانها آموزش داده شود.

وی بیان کرد: استفاده از ساختارهایی که طراحی شده یک روش بهینه سازی ریاضی است و اگر ساختارها وارد حس گرها شود می تواند حساسیت بیشتری ایجاد کرده و کاربرد خوبی داشته باشد.

معلم پژوهشگر برتر کشور یادآورشد: به نظر می رسد ساختار آگزتیک ها تا یک محدوده خوب است ولی ما می توانیم حس گرهایی بسازیم که حساسیت بالاتری دارند برای نمونه چند نمونه را تست کرده ایم که با نصب روی دست و یا گلو می تواند ضربان نبض و نوسان گلو را با حساسیت بیشتری نشان دهد.

12

عملیاتی شدن ایده پژوهشی در هنرستان قزوین

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد تبدیل ایده به محصول با همکاری پارک علم و فنآوری هم گفت: به هر حال گام اول را رفته ایم و تبدیل ایده به محصول مرحله بعدی است که حتما شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فنآوری قادرند حامی خوبی در این عرصه باشند که پیگیر آن خواهیم بود.

طاهرخانی که پیگیر استفاده کاربردی از ایده و مقاله پژوهشی خود است بیان کرد: پیشنهاد کردم کار عملی بر اساس این پژوهش را در دروس هنرستانی پیاده کنم اما چون کار عملی بود به دلیل شرایط کرونا دچار توقف شده که امیدوارم باحمایت مدیرکل آموزش و پرورش استان بتوانم آن را پیاده کنم.

وی اظهارداشت: از آنجا که در هنرستانها نیازمند فیکسچر و گیره های نگهدارنده هستیم می توانیم با کمک هنرجویان برای ساخت قالب اقدام کرده و به عنوان یک درس هنرستانی زمینه نوآوری و خلاقیت هنرجوان را در تولید این قالبها مهیا کنیم.

حس گر

  پژوهشگر نمونه استان قزوین و کشور در ادامه بیان کرد: دیدگاه وزیر آموزش و پرورش نیز کاربردی شدن پژوهش هاست و آمادگی داریم در استان این ایده را در هنرستان پیاده کنیم.

طاهرخانی اضافه کرد: باید مدارس به سمت پژوهش برود و با آن عجین شود و ما هم در فرصت مناسب به این سمت خواهیم رفت و امیدواریم این کارها بتواند انگیزه هنرجویان و دانش آموزان را افزایش داده و آنها را در زمان تحصیل هم به سمت کارهای مهارتی و عملی سوق دهد.

بیشتر بخوانید:

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.