سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به برخی پیامدهای منفی سبک آموزش مجازی اظهار داشت: دسترسی به فضای مجازی و اینترنتی با احتمال آسیبهای فکری، شخصیتی و اخلاقی برای کودکان و اختلال در زندگی خانوادگی و شخصی معلمان همراه است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان ایجاد اختلال در روند پرورش و آموزش کشور را یکی از آسیبهای جدی کرونا دانست و بیان داشت: این مسائل در آینده پیامدهای ناخوشایندی بههمراه دارد و بسیج فرهنگیان سعی میکند که در این شرایط ضمن رعایت مقرارات بهداشتی به کمک فرهنگیان و معلمان بشتابد.
حبیبی به اهمیت جلوگیری از صدمه دیدن مقوله مهم و راهبردی آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: باید به کمک بزرگترین نهاد تربیتی یعنی آموزش و پرورش بشتابیم و بخش عمدهای از فعالیتها را به حوزه تربیتی معطوف کنیم از طرفی امروز لازم است که فعالیتهای فرهنگی و پرورشی بهجد دنبال شود.
گیلان| مردم بهطور جدی از دورهمیهای خانوادگی پرهیز کنندکمبود سرانه فضای مطالعه در «مهد فرهنگ»؛ گیلان در کتابخوانی جزو استانهای برتر کشور استمشارکت 4400 خیر گیلانی در طرح مدرسهسازی «آجر به آجر»؛ مردم 180 میلیون تومان به طرح مدرسهسازی کمک کردندوی با اشاره به روحیه جهادی معلمان در شرایط کرونا گفت: معلمان در این شرایط بهنحوی شبانهروزی در حال تلاش هستند و بخشی از زمان خود را به تولید محتوا، ارائه محتوا و بخشی را نیز به بررسی تکالیف دانشآموزان و پاسخگویی به سوالات آنها اختصاص میدهند.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه مسئولان و مردم باید قدردان زحمات معلمان باشند خاطرنشان کرد: معلمان نیز میبایست از استعدادها و خلاقیتهای فردی و سازمانی خود در جهت آموزش و تعلیم دانشآموزان استفاده کنند و علاوه بر رشته تحصیلیشان بهعنوان یک مربی پرورشی نقشآفرینی کنند.
حبیبی با اشاره به ضرورت گسترش مشارکت معلمان و گروههای جهادی در امر آموزش و پرورش گفت: گروههای جهادی فرهنگیان با رویکرد جهاد آموزشی مقوله مهم آموزش و پرورش نونهالان و جوانان را در مناطق محروم دنبال میکنند و با وجود تلاشهای متعدد در سامانه شاد و ارائه بستههای آموزشی اما اگر حتی یک دانشآموز به هر دلیلی از تحصیل محروم بماند همه ما مسئول هستیم.