تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 26819
تاریخ : ۱۹ آبان, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۴۷
کرونا؛ تهدیدها و فرصت‌ها | اتصال ۹۰ درصد مدارس خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی واقعی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی پیشکسوتان و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت استان اظهار داشت: پذیرش ۲۷۰ دانش‌آموز دختر و پسر استان در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در آزمون سراسری ۹۹ برگ زرین دیگری بر تارک آسمان تعلیم و تربیت خطه قهستان زمین است.

کرونا؛ تهدیدها و فرصت‌ها

وی افزود: دگرگونی‌های کرونایی، تهدیدها و فرصت‌های بسیاری را برای آموزش و پرورش ایجاد کرد و راه‌های جدیدی به سوی آینده‌ای متفاوت را در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت گشود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی بابیان اینکه شرایط زیست‌بوم جدید باید به‌صورت عینی در کتب‌ درسی به دانش‌آموزان تدریس شود، اضافه کرد: این بیماری تمامی رفتارها، تصمیمات زندگی و نوع فعالیت بشر را تحت تأثیر قرار داد و این‌چنین فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی به دوران پیش و پس از کرونا تقسیم شد.

اتصال ۹۰ درصد مدارس خراسان‌جنوبی به شبکه ملی اطلاعات 

واقعی با اشاره به قرار گرفتن استان در ردیف سه استان برتر کشور در ۱۰ ‌ساله اخیر و کسب رتبه نخست نمرات امتحانات کشور در سال گذشته، تصریح کرد: هرچند ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها غافلگیرکننده بود، اما با همت معلمان و کمک سایر دستگاه‌های اجرایی آموزش نه‌تنها تعطیل نشد بلکه امروز شاهد هستیم بیش از ۹۰ درصد مدارس استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی با اشاره به آسیب‌های برگزاری کلاس‌های به‌صورت غیرحضوری، تصریح کرد: عدم برقراری ارتباط عاطفی بین دانش‌آموز و معلم، عدم دستیابی به مهارت زندگی اجتماعی توسط دانش‌آموزان دوره ابتدایی و بیماری‌های جسمی و روانی از جمله آسیب‌هایی هستند که سلامت جسم، روان و تحصیل دانش‌آموزان را تهدید می‌کنند.

خستگی و فرسایش شغلی در کمین فرآیند آموزش

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از فعالیت جهادی معلمان استان در عرصه تولید محتوای الکترونیک و برنامه درسی در فضای مجازی و شبکه شاد خبر داد و بیان کرد: خستگی و فرسایش شغلی در صورت ادامه‌دار شدن بیماری کرونا یکی دیگر از آسیب‌هایی است که در کمین فرآیند یاددهی و یادگیری نشسته است.

واقعی بازنگری در محتوای آموزش‌های غیرحضوری، آموزش اولیای دانش‌آموزان به‌عنوان دستیار معلم، ارائه راهکار برای آزمون‌های توصیفی دوره ابتدایی، به‌ویژه پایه‌های اول و دوم در آموزش غیرحضوری، توسعه زیرساخت‌ها در دو بخش سخت و نرم‌افزاری و ارائه برنامه‌ای جامع برای نحوه حضور و تدریس معلمان و آموزش نحوه مدیریت آن‌ها در کلاس درس غیرحضوری ضروری دانست و افزود: لازمه آموزش مطلوب به‌صورت غیرحضوری مهارت‌آموزی و کارآفرینی توسط معلم است، به‌طوری که این توانمندی در رفتار دانش‌آموز مشاهده شود.

برنامه تدریس علمی مهم‌ترین اصل آموزش غیرحضوری

وی عنوان داشت: برنامه تدریس علمی مهم‌ترین اصل در آموزش غیرحضوری بوده و معلمان با مدیریت هوشمند و هدفمند کلاس در این شیوه، دانش‌آموزان را به‌صورت فعال در فرایند آموزش و پرورش مشارکت می‌دهند.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.