تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 2519
تاریخ : ۴ مهر, ۱۳۹۸ :: ۱۰:۴۹
ذوالنور: ضعف‌های آموزشی استان قم زیبنده نیست

- اخبار استانها -

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنور پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به ظرفیت عظیم استان قم در زمینه‌های مختلف آموزشی و پرورشی اظهار داشت: ضعف‌های آموزشی موجود در استان زیبنده این شهر نیست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معلمان حق‌التدریسی‌ جمع کثیری بوده که با مشکل روبه‌رو هستند، افزود: مسئولان باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد یک تغییر در بدنه آموزش و پرورش باشیم، مشکلاتی موجود استانی نبوده و باید از وزارت خانه آموزش و پرورش این مشکلات حل شود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در قم بسیار فعال هستند، ادامه داد: اگر از بسترهای موجود استفاده بهینه داشته باشیم، امیدواریم بتوانیم وضعیت موجود را تعالی داده و به سمت پیشرفت و توسعه پیش برد.

خلیل‌زاده: عبدی گفت از مدرسه آمده است!/ نمی‌توانم ببینم پنالتی اشتباه علیه پرسپولیس می‌گیرندخرید خدمات؛ "خصوصی‌سازی پنهان" یا مشارکت مردم در مدرسه‌داری؟!100 مدرسه در نقاط حاشیه‌ای استان مرکزی واقع شده‌ است

معاون برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: در راستای اجرایی کردن سند تحول، با توجه برنامه‌هایی که استان اعلام کرده و موردنظر وزارت آموزش و پرورش است، مسئولان مربوطه باید نسبت به تولید و تدوین برنامه ناحیه و منطقه اقدامات لازم را انجام دهند.

محمدی سند تحول بنیادین را مورداشاره قرار داد و گفت: مدارس ما با توجه به برنامه تدبیر در دوره ابتدایی و تعالی در دوره متوسطه نسبت به تدوین برنامه‌های خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مقرر شد افرادی که در نهضت سواد آموزی هستند با آغاز سال تحصیلی جدید  به دوره‌های آموزشی ضمن خدمت ورود پیدا کنند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم تأکید کرد: همچنین با تمهیدات انجام‌شده اول مهر را بدون حتی یک کلاس بدون معلم آغاز کردیم، ورودی‌هایی که تا امروز صورت گرفته کمکی در رفع کمبود نیروهای انسانی ما انجام نداده است و با تدابیر اندیشیده شده توانستیم این کمبود را جبران کنیم.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: شاید یکی از مشکلات ما تعداد کلاس‌ها و کمبود فضاهای آموزشی باشد اما تراکم آموزشی را به‌گونه‌ای حفظ کردیم که کمبود فضاهای آموزشی را جبران کنیم.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.