تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 2472
تاریخ : ۳ مهر, ۱۳۹۸ :: ۲۰:۴۶
تربیت علمی و فناورانه بدون مشارکت محقق نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایرنا مهدی رفیعی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری  استان در گیت بوستان اهواز  اظهار داشت: دراستان خوزستان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز ، ۵۷ هزار معلم و ۵۱ هزار کلاس درسی داریم .

وی افزود: در سال تحصیلی جدید مشکلاتی پیش روی ما بود که با همت استاندار خوزستان و تلاش های همه دستگاه‌ها موفق شدیم از این موانع با سربلندی عبور کنیم .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در حال حاضر با کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم مواجه هستیم اما با مدیریت و برنامه ریزی در این زمینه نیز راهکارهای مناسبی برای بکارگیری نیرو در دستور کار قرار داده‌ایم .

وی بیان کرد : امسال باعلاوه بر مشکلات آموزشی ، موضوع سیل نیز شرایط سخت تری را برای ما ایجاد کرد  به طوری که ۱۱۴ مدرسه در سطح استان آسیب دیده که ۳۵ مدرسه به صورت کامل تخریب شدند و مهلت کوتاهی برای بازسازی این مدارس داشتیم.

رفیعی گفت: هیچگاه منکر تلاش های رییس جمهوری ، استاندار محترم، مردم خیر استان و ارگان‌های مختلف نمی شویم چرا که برگزاری جلسات مستمر و تعامل و همدلی این بحران بزرگ را مدیریت کرد .

وی بیان کرد: در ابتدای مهرماه سال جاری از ۱۱۴ مدرسه تنها ۶ مدرسه را نتوانستیم به سال تحصیلی برسانیم و برای کمبود ۱۶ هزار و ۷۰۰ معلم نیز با برنامه ریزی و تغییر در آرایش فضاهای آموزشی موفق شدیم بدون جذب هیچ نیروی جدیدی سال تحصیلی را آغاز کنیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: یک هفته پیش از مهرماه، ۹۸ درصد صدور و ابلاغ ها انجام شد در حالی که در سالهای گذشته حداقل تا آبان ماه این ابلاغ ها انجام می شد.

وی تعلیم درکنار تربیت را از اهداف اصلی آموزش و پرورش استان برشمرد و گفت: همچنین در بحث نرم افزاری اقدامات خوبی صورت گرفته و برنامه‌ریزیها بر اساس سند تحول بنیادی انجام شد.

رفیعی گفت: برای رشد در این حوزه ، تربیت اعتقادی ،عبادی و اخلاقی نیاز است و باید شهروندان ما اخلاق مدار بار بیایند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: این که دانش آموزان ما حقوق خود را بشناسد و در مقابل این حقوق، تکالیف را نیز بدانند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بیان کرد: تربیت علمی را باید در مدارس جدی بگیریم اما نباید دانش آموزان را محدود به نمره و آزمون تئوری کنیم؛ دانش آموز باید به مطالعه عادت کنند و عقل محور تربیت شوند.

رفیعی اظهار داشت: تربیت هنرمندانه ، لذت از زندگی درچارچوب اخلاق و زیست روانی و محیطی حق شهروندان است.

۹۵۹۴/۶۰۰۲

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.