تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24202
تاریخ : ۱۱ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱:۳۷
خانواده‌ها چقدر وقتشان را به مدرسه اختصاص می‌دهند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک مدیران کل آموزش ‌و پرورش و رؤسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌هاکه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان همه آموزش ‌و پرورش است، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان رسالت و مأموریت بسیار بزرگ و خطیری دارد. شأن و جایگاه انجمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ساختار آموزش‌ و پرورش دیده ‌شده است و برای بازگشت انجمن به شأن و جایگاه مناسب در ساختار آموزش ‌و پرورش کمک خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: شیادانی که کلاه معلمان و دانش‌آموزان را بر می‌دارند بلاتکلیفی از کودکستان تا دبستان؛ متولی آموزش‌وپرورش کودکان کیست؟

وی با اشاره به اینکه یکی از پیچیده‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که اجزای آن بین بخش‌های مختلف است، گفت: در چنین شرایطی اگر بخش‌هایی مأموریت خود را کنار بگذارند یا متعارض بخش دیگری شوند فعالیت آن بخش کند شده یا در جهت منفی و معکوس خواهد شد.

ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت در بین خانواده و آموزش‌ و پرورش تقسیم ‌شده است و این دو نهاد باید با یکدیگر هم‌راستا باشند و اگر این اتفاق نیفتد، دانش‌آموزان دچار سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل موضوع ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و یک ضرورت غیرقابل‌اغماض است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بستر همکاری بین خانواده و مدرسه آماده‌تر شده است، اظهار کرد: کرونا فرصت خوبی فراهم کرده است تا به همکاری‌ بین خانه و مدرسه بیشتر فکر کنیم، بنابراین نیازمند نگاه متفاوت به این موضوع و تعیین اهداف مناسب هستیم.

لزوم استفاده از دانش و تجارب جهانی

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه مجموعه‌ای موفق است که طرح‌های مستمر و با لایه‌های متعدد اجرایی همراه باشد، افزود: باید دانش و تجربه داخلی و بین‌المللی را بررسی کرد تا با بهره‌گیری از آن بتوانیم مشارکت خانواده‌ها را در مدیریت و فعالیت‌های اجرایی مدرسه بیشتر کنیم.

مدرسه کانون تحولات محله باشد

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدارس می‌تواند به این موضوع اختصاص یابد که چقدر خانواده‌ها وقتشان را به مدرسه اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: مدرسه باید کانون تحولات محله باشد و پیوندهای عمیق با آن برقرار کند تا به کانون تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و به قطب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی محله تبدیل شود.

وی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مجال بسیار زیادی برای یادگیری، خلاقیت، پیشرفت و ارتقا دارد و ظرفیت‌های فراوانی برای استفاده از فرصت‌هایی که در اختیار می‌گذارد، دارد.

با استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد، مفاهیم تربیتی به خانواده‌ها آموزش داده شود

 حاجی‌میرزایی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان می‌تواند خانواده‌ها را با مفاهیم تربیتی به‌طور عمیق آشنا کند، اظهار کرد: در موضوع آموزش خانواده‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شبکه شاد برای آموزش خانواده‌ها استفاده کرد تا مفاهیم تربیتی مورد نیاز خانواده‌ها در مورد آموزش و تربیت فرزندانشان به‌طور عمیق به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: چنانچه این آموزش‌ها دربسته‌بندی خوب با زمان‌بندی مناسب و محتوای موردنیاز خانواده‌ها ارائه شود با استقبال زیادی از طرف خانواده‌ها مواجه خواهد شد و کمک زیادی به آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها و جامعه خواهد کرد.

مراکز مشاوره گزارش‌های تحلیلی ارائه دهند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود مراکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان گفت: از مراکز مشاوره انتظار ارائه گزارش‌های تحلیلی داریم چراکه این مراکز می‌توانند با توجه به آمارهای مراجعان خود بگویند چه موضوعاتی در سطح جامعه و بین خانواده‌ها در حال اتفاق است و چه موضوعاتی و در چه شرایط و زمانی خانواده‌ها و یا دانش‌آموزان را دچار بحران‌های روحی و روانی می‌کند و نیازمندی‌های آنان را به مراکز مشاوره به وجود می‌آورد.

وی گفت: همه فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد گذرا است، بنابراین باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت جامعه به‌خوبی استفاده کنیم.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.