تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 24081
تاریخ : ۹ مهر, ۱۳۹۹ :: ۹:۳۰
آموزش‌وپرورش غیرحضوری نیازمند نظارت دقیق است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،علیرضا کاظمی معاون وزیر آموزش‌وپرورش در جلسه شورای معاونین آموزش‌وپرورش استان قم، ضمن بررسی عملکرد آموزشی استان در شرایط حاکم بر کشور گفت: استان قم در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اعتقادی و فرهنگی در جایگاه خاصی قرار دارد چراکه تمامی عملکرد‌های آن در سطوح گوناگون جامعه به‌ویژه در سطح بین‌المللی زیر ذره‌بین قرار دارد لذا در این فضا عملکرد آموزش‌وپرورش استان نیز از حساسیت‌های خاصی برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش، نظام آموزشی را تحت تأثیر شرایط حاکم بر کشور دانست و تصریح کرد: با توجه به تغییر ساختار آموزشی استان‌ها در مواجهه با این شرایط بحرانی با استفاده از خلاقیت، ابتکارات و نوآوری‌های مختلف عملکرد کاملاً متفاوتی داشته و شرایط را با مدیریتی کارآمد به‌پیش برده‌اند.

کاظمی آموزش‌وپرورش را پیشتازترین دستگاه‌ها در کسب جایگاه جدید بعد از مواجهه با بحران بیماری قلمداد کرد و گفت: آموزش‌وپرورش استان قم باوجود مدیران فعال و پیگیر از توسعه مراکز رفاهی و درمانی گرفته تا کسب موفقیت در عرصه‌های آموزشی، دستاورد و عملکرد‌های ماندگاری بر جای گذاشته است.

به‌گفته معاون وزیر آموزش‌وپرورش یکی از کارآمدترین شبکه‌های نظارتی کشور در بحث بازگشایی مدارس در آموزش‌وپرورش استان قم تشکیل‌شده است؛ امروز آموزش‌وپرورش غیرحضوری نیازمند نظارت دقیق است درواقع در این زمینه توجه به قانون تحول تعلیم و تربیت در اجرای سند تحول بنیادین بسیار راهگشاست.

کاظمی با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های حوزه پرورشی دررسیدن به اهداف متعالی آموزشی و پرورشی عنوان کرد: آموزش‌وپرورش استان قم با فعالیت‌های گسترده به‌ویژه در تولید محتوی حوزه پرورشی از بین ۳۲ استان، جزء چهار استان برتر کشور به شمار می‌رود که در این راستا خدمات قابل‌توجهی انجام داده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش یادآورشد: شرایط حاکم بر جامعه و نبود زیرساخت‌های لازم در کنار دیگر حوزه‌ها قطعاً فعالیت‌های پرورشی را نیز با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت بنابراین در این زمینه به اهمیت ارتباط چهره به چهره در تشویق و تحریک دانش آموزان برای نقش‌پذیری در جامعه پی خواهیم برد.

کاظمی با اشاره به اهداف متعالی نظام آموزشی و پرورشی یادآور شد: در امر تعلیم و تربیت نیازمند توسعه هم‌فکری، هم‌اندیشی، همدلی و همکاری یکدیگر هستیم استان قم نیز با حضور فعال در همه عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اعتقادی باید در طراز آموزشی و پرورشی بدرخشد.

 معاون وزیر آموزش‌وپرورش موضوع تربیت را از بحث فعالیت‌های پرورشی مجزا دانست و افزود: همه عوامل و کادر اجرایی مدارس مسئول تربیت هستند چراکه در بحث پرورشی تنها بخشی از فعالیت‌های تربیتی بر عهده مربی پرورشی است و باید به این نکته که تمام امکانات ما صرف بحث آموزش می‌شود نه یادگیری تأمل ویژه‌ای داشت.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.