تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 23655
تاریخ : ۴ مهر, ۱۳۹۹ :: ۱۶:۲۰
از آموزش چگونگی استفاده از شبکه شاد تا پرداخت حقوق معلمان مدارس غیردولتی

از آموزش چگونگی استفاده از شبکه شاد تا پرداخت حقوق معلمان مدارس غیردولتی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون  «چگونگی پرداخت حقوق معلمان غیردولتی در سال تحصیلی کرونایی»، «صفر تا صد شبکه شاد؛ از نحوه عضویت تا چگونگی استفاده از آن» «عذرخواهی آقای وزیر برای بی‌سلیقگی در کتاب ریاضی سوم دبستان» و «تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی اصلاح می‌شود» سپری شد.

چگونگی پرداخت حقوق معلمان غیردولتی در سال تحصیلی کرونایی

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی درباره چگونگی پرداخت حقوق و بیمه معلمان مدارس غیردولتی باتوجه به شرایط موجود در سال تحصیلی کرونایی بیان کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌هایی که امسال با صندوق حمایت از موسسان انجام شده، ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای موسسان در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: امسال با حمایت‌های انجام شده از سوی صندوق و با کمک دولت ۲۵ درصد بیمه معلمان غیردولتی را پرداخت کنیم تا کمکی به موسسان مدارس غیردولتی برای پرداخت حقوق و حق معلمانشان باشد.

صفر تا صد شبکه شاد؛ از نحوه عضویت تا چگونگی استفاده از آن + فیلم آموزشی

شبکه شاد شبکه ای که ابتدای راه آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت محسوب می‌شود و شیوع کرونا به عنوان یک کاتالیزور سرعت پیشرفت آن را تسریع کرد هرچند که فاصله میان فناوری های جدید و سیستم آموزشی وجود دارد و این شبکه همچنان در حد و اندازه پاسخگویی به همه نیازهای جامعه هدف ظاهر نشده است و آنطور که باید و شاید کارایی مناسبی ندارد.

محسن حاجی‌ميرزايی وزیر آموزش و پرورش هم معتقد است کرونا باعث شد تا مسیری که سال ها پیش در حوزه آموزش مجازی باید طی می‌شد،  اخیرا در پیش گرفته شود و شبکه شاد اکنون به عنوان یک شبکه بومی با بیش از ۱۲ میلیون کاربر فعال است.

او گفت: گروهی را تعیین کرده ام تا مشکلات شبکه آموزش دانش آموزی را روزانه رصد کنند و اصلاحات لازم را انجام می دهند تا روزبه روز دسترسی به قابلیت های این شبکه بیشتر شود.

آغاز فعالیت پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش برای پذیرفته شدگان کنکور ۹۹ + آدرس

۴۸ پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای پذیرفته شدگان کنکور ۹۹ با همراهی مشاوران مورد تایید آموزش و پرورش آغاز به کار کرد.

این پایگاه‌های انتخاب رشته که در سراسر شهر تهران فعال هستند از امروز فعالیت خود را آغاز کرده اند و تا پایان زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته، فعالیت این پایگاه‌ها تداوم دارد.

هزینه در نظر گرفته شده برای مشاوره پذیرفته شدگان مبالغی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است البته برای خانواده‌های شهدا و فرهنگیان این مبلغ با احتساب تخفیف در نظر گرفته می‌شود.

منتقدان بازگشایی مدارس تمهیدی برای استمرار آموزش داشته باشند

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کسانی که ما را توصیه به تعطیلی مدارس دارند، راه حلی درستی ارائه نمی‌کنند و آن‌ها که سیاست‌ها را نقد می‌کنند راه حل آن‌ها برای استمرار آموزش چیست؟ آیا سیاست متفاوتی از آنچه درآموزش و پرورش وجود دارد پیشنهاد می‌کنند، ما به جای اجبار خانواده مجموعه خودمان را ملزم کردیم که آموزش را در دسترس قرار دهیم و بر همین اساس آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در نظر گرفتیم همچنین به تشخیص خانواده‌ها احترام گذاشتیم و الزامی به حضور دانش آموزان در مدرسه نداشتیم.

او ادامه داد: راه حل سنجیده آن است ضمن آنکه به سلامت اهمیت دهیم به نیاز‌های آموزشی دانش‌آموزان توجه شود و اختیار تصمیم گیری را به خانواده‌ها دهیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ۲ هفته گذشته همه مدارس ما فعال بوده اند، گفت: در برخی مدارس از ۲۰ تا ۸۰ دانش‌آموزان آمده اند و گروه بندی شدند، ساعات تدریس را کوتاه کردیم همچنین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت را هم مورد توجه داشتیم.

جریان نفوذ در آموزش و پرورش رخنه کرده است

مهدی زاهدی، وزیر سابق علوم و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره دلایل عدم اجرای سند تحول بنیادین اظهار کرد: عدم باور مسئولان درباره سند تحول جدی است؛ براین اساس به جای گفتار درمانی باید به سمت عمل گرایی حرکت کنیم.

او افزود: باور دارم که جریان نفوذ در آموزش و پرورش رخنه کرده است. در فرمایشات رهبری هم دقت کنیم در می‌یابیم شکل گیری آموزش و پرورش بر مبنای سیستم غربی بود و این تفکر ادامه پیدا کرد و معتقدم هنوز هم وجود دارد.

زاهدی گفت: نمی‌گویم فردی که مسئول بوده عامل نفوذ است، بلکه تفکری حاکم بوده که آمده و در دانشگاه فرهنگیان رخنه کرده است و آن‌ها را قانع کرده که باید سیستم دیگری را در دانشگاه به جریان بیندازیم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جریان نفوذ به گونه‌ای کار می‌کند که تا اعماق کتب درسی و مدیریت‌ها اثر می‌گذارد.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.