تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 22895
تاریخ : ۲۶ شهریور, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۰۹
دومین پیش دبستانی مستقل نوآموزان با نیازهای ویژه کردستان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، خلیل رنجبر پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح این مدرسه، با بیان اینکه اساس شخصیت کودک در دوره پیش دبستانی شکل می‌گیرد و ارائه آموزش‌های اثر بخش در این دوران بویژه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بسیار مهم است، گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید دومین مدرسه پیش دبستانی مستقل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در نوبت ثابت بعد از ظهر در شهرستان سقز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه مرکز تخصصی پیش دبستانی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بوستان در حوزه آموزش و پرورش شهرستان سقز با پنج کلاس تخصصی تشکیل شده است، تصریح کرد: 7 نفر کادر مجرب و متخصص به 28 نوآموز پیش دبستانی نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی، اُتیسم و  کلاس‌های آموزش دو تا چهار سال گروه آسیب دیده شنوایی خدمات آموزشی، پرورشی و حمایتی با بهره‌گیری از فن آوری‌ها و تجهیزات نوین ارائه می‌دهند. 

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس را یک ضرورت دانست و یادآور شد: حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است ضمن اینکه با ایجاد محیطی شاد، جذاب و خاطره انگیز برای آنان در روزهای آغازین مدرسه و ایجاد نگرش‌های مثبت و پویا می‌توان ارتباط عاطفی خوبی با دانش‌آموزان برقرار کرد که بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز تأثیر دارد.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان یادآور شد: یک دانش‌آموز با نیازهای ویژه معادل چهار دانش‌آموز در یک کلاس عادی نیازمند ارائه خدمات است و آنچه مهم است باور به ارزشمندی این کودکان مثل همه کودکان دیگر و اهمیت حضور آنها در جامعه کنار دیگران و احترام به تفاوت‌های آنها مثل همه تفاوت‌های انسان‌های دیگر است.

رنجبر عنوان کرد: باید به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کمک شود تا با دنبال کردن اهدف واقعی در زندگی با محیط اجتماعی سازگار شوند و با مهارت‌آموزی، فرهنگ سازی و حمایت‌های روانی به آنان بیاموزیم که می‌توانند عضوی مفید در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه بعد از چهار سالگی خانواده از لحاظ مسائل اجتماعی پاسخگوی نیازهای کودک نیست، افزود: ورود به دوره رسمی پیش دبستان حساس‌ترین، مهم‌ترین و اثرگذارترین دوره زندگی کودکان است.

 

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ابراز امیدواری کرد: دستگاه تعلیم و تربیت استان با همدلی و همراهی خانواده‌ها بتواند ضمن تامین سلامت دانش‌آموزان با ارائه آموزش‌های کیفی در راه اعتلای اهداف والای نظام تعلیم و تربیت گام‌های مهم و اساسی بردارد.

رنجبر گفت: معلمان پیش دبستانی از طریق فعالیت‌های مختلف مثل بازی و کارهای دستی به تدریج نظم و انظباط فکری را در نوآموزان ایجاد کرده و با ارائه امکانات پرورشی و آموزشی زمینه‌های ایجاد محیطی مناسب رشد و پرورش این کودکان را فراهم می‌کنند.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.