به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، علیرضا حاجیان زاده دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش ۲۰ شهریورماه در نشست اعضای کار گروههای تخصصی همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام وزیر آموزش و پرورش از برنامههای این ستاد گفت: اعضای کمیتههای تخصصی با عنایت به برنامههای وزیر در حمایت از این ستاد نهایت همکاریهای فکری و اندیشه ورزانه را برای اثر بخشی بر نامهها داشته باشند.
وی نگاه راهبردی وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزههای علمیه را زمینه ساز تحول در عرصه تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: علاوه بر نگاه کلان مسئولان دو دستگاه، بدنه دو دستگاه نیز باید با هم مشارکت و همکاری داشته باشند که علاوه بر شورای عالی سیاستگذاری از معاونتها و مراکز درخواست کردیم نمایندگان تام الاختیار و اندیشمند خود را به ما معرفی کنند تا در یک ارتباط دوسویه و موضوع بندی شده بتوانیم برنامههایی که طراحی و تصویب شده را رصد کنیم و تدابیر لازم برای کیفیت بخشی و اجرای برنامهها تنظیم کنیم.
حاجیان زاده با اشاره به تذکرات مقام معظم رهبری برای اجرا و تحقق سند تحول بنیادین گفت: یکی از اهداف این کار گروههای تخصصی ارزیابی از بازخوردهای برنامه است، چون به تعبیر مقام معظم رهبری سند تحول خوب تنظیم شده است و در اجرا نیز باید دقیق و مفید اجرا شود.
حاجیان زاده افزود: برای اجرای صحیح برنامهها نیازمند نشستهای کارشناسی و تخصصی هستیم و اعضای کار گروههای تخصصی در واقع بازوان شورای سیاستگذاری ستاد همکاریها در تصویب و اجرای دقیق سیاستها و برنامههای کلان هستند.
مشاور عالی وزیر در ادامه، ستاد همکاریها را فقط منحصر در دبیر خانه ستاد ندانست و افزود: همه ارکان کلان و کارشناسی هردو دستگاه با تشکیل کار گروههای تخصصی عضو این ستاد هستند و تلاش خواهیم کرد نظرات کارشناسی دقیق و منظم اعمال شود.
حاجیان زاده با بیان گزارشی از عملکرد مثبت و قابل قبول این ستاد در چهارده سال گذشته تصریح کرد: در دوره جدید فعالیتهای ستاد، تلاش کرده ایم بر اساس اسناد بالا دستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامههای ستاد به سوی اثر گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیش برود.
وی با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله همکاریها و گذشت یک سال از اجرای آن اضافه کرد: یکی از برنامههای جدی ستاد ورود به عرصه اندیشه ورزی و ژرف اندیشی است بر این اساس کمیتههای تخصصی شش گانه را با حضور صاحب نظران و نمایندگان ستادی وزرات آموزش و پرورش و حوزههای علمیه برای بحث و بررسی مباحث قابل طرح و نیز نحوه اجرای برنامه پنج ساله تشکیل داده ایم که جمع حاضر نمایندگان معاونتها و مراکز ستادی وزرات آموزش و پرورش میباشند.
مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش در ادامه اهتمام مسئولان و سیاستگذاران حوزه علمیه به این ستاد را نیز ستود و گفت: خوشبختانه رئیس و اعضای شورای عالی حوزههای علمیه و نیز آیت الله اعرافی نگاه راهبردی به همکاریها دارند و مدیر حوزههای علمیه همه معاونان خود را موظف کرده است در همکاری با دبیر ستاد هیچ گونه کوتاهی نداشته باشند و بر این اساس دبیر ستاد علاوه بر وزارت آموزش و پرورش، عضو شورای معاونین حوزه علمیه نیز میباشد.