تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 15280
تاریخ : ۱۲ خرداد, ۱۳۹۹ :: ۹:۲۱
آزمون آنلاین تنها ملاک ارزیابی میزان یادگیری نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا یکی از راه‌های ارزیابی و سنجش میزان یادگیری دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی برگزاری آزمون‌های کتبی و عملی در مدارس است، شیوع کرونا ویروس در کشور موجب تعطیلی سه ماهه مدارس در سطح کشور و برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی شد.

برگزاری آزمون انلاین یکی دیگر از اقدامات آموزش و پرورش برای جلوگیری از انتشار این ویروس در این ایام است، اما به‌نظر می‌رسد برگزاری آزمون آنلاین نمی‌تواند میزان دقیق یادگیری در دانش‌آموزان را بسنجد، این موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری جویا شدیم.

فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه ارزیابی دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی ۹۸-۹۹، اظهار کرد: آزمون آنلاین تنها ملاک ارزیابی میزان یادگیری و معدل پایان سال در دانش‌آموزان نیست.

وی افزود: حدودا ۵ پروژه برای ارزیابی دانش‌آموزان توسط معلمان طراحی می‌شود، ممکن است تعداد این پروژه‌ها کمتر یا بیش‌تر نیز باشد.

قائدامینی با بیان اینکه نمره مستمر و پایان ترم نیمسال اول در معدل پایانی تأثیرگذار است، گفت: شناخت معلم از دانش‌آموز، حضور و غیاب در کلاس‌های آنلاین، فعالیت در موضعات پژوهشی و ارتباط با معلم در زمان تعطیلی مدارس نیز در نمره پایانی تأثیرگذار است.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.