تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 12761
تاریخ : ۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ :: ۱۲:۲۹
از ضرورت احداث مدرسه در مساکن مهر خراسان جنوبی تا نیاز نظام آموزشی به نیروهای تازه نفس

محمد علی واقعی، سه شنبه شب ۹ اردیبهشت در اولین نشست شورای آموزش و پرورش در سال جاری، مصوبات و رهنمودهای این شورا را بر روند رو به رشد فرایند تعلیم و تربیت استان در سال گذشته تأثیر گذار دانست و اظهار کرد: هم اکنون، نزدیک 45 طرح آموزشی و پرورشی با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد در دست احداث است که پیش بینی می‌شود تا مهر ماه قابل بهره برداری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از ایسنا، وی، با بیان اینکه از تعداد 257 کلاس سایت‌های مسکن مهر استان 238 کلاس باید در مرکز استان احداث شود، بیان کرد: برای ساخت این تعداد کلاس، مبلغ 115 میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از نیاز آموزش و پرورش به احداث 63 کلاس درس در شهرک‌های اقماری بیرجند با اعتبار 28 میلیارد تومان خبر داد و افزود: این کمبود فضاهای آموزشی، به ویژه در مرکز استان و شهرک‌های اقماری آن، نتیجه مهاجرت روستاییان به شهرها و رونق حاشیه نشینی به علت خشکسالی‌های چندین ساله است.

واقعی با اشار به فعالیت 36 آموزشگاه دو نوبته در مرکز استان تصریح کرد: پرداخت کمک هزینه‌های ازدواج، حق التدریس، رشد سرانه غذایی مدارس شبانه روزی و تجهیز خوابگاه های این مدارس از مهم ترین اقداماتی بود که در سایه حمایت‌ها و مصوبات رئیس شورای آموزش و پرورش استان محقق شد.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به ورود311 نیروی تازه نفس به جرگه معلمین استان خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی آینده علی رغم ورود این تعداد نیروی جدید از دو محل فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و  ماده 28، از لحاظ نیروی انسانی با کمبود بیش از ۲۲۰۰ نفری مواجه هستیم.

وی، با اشاره به فعالیت شبکه شاد در روزهای اخیر یادآور شد: در حال حاضر بیش از 85 درصد فرهنگیان استان و 50 درصد دانش آموزان در این شبکه عضویت دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: نبود زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در بستر فضای مجازی، فقر اقتصادی برخی خانواده‌ها و عدم توانایی ایشان برای خرید گوش‌های هوشمند، هزینه‌های بالای حجم اینترنت و عدم توانایی تأمین این هزینهها توسط برخی اولیا، عدم دریافت شبکه‌های تلویزیونی در برخی مناطق به ویژه در مناطق روستایی و عشایری دور دست و نوپا بودن شبکه آموزش شاد عمده ترین مشکلات آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ارائه خدمات آموزشی و پرورشی در بستر فضای مجازی به شمارمی رود.

وی با اشاره به توزیع درسنامه، برگزاری آزمون‌های عملکردی و حضور فیزیکی معلمین در برخی مناطق روستایی و عشایری استان با حفظ فاصله گذاری اجتماعی خاطرنشان کرد: این اقدامات تنها گوشه‌ای از راهکارهای آموزش و پرورش استان برای پوشش آموزشی دانش آموزان محروم از اینترنت و فضای آموزشی در روستاها و شهرها است.

انتهای پیام

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.