تنظیمات
اندازه فونت :
چاپ خبر
گروه : khalilan
حوزه : آموزش و پرورش
شماره : 11711
تاریخ : ۳۰ فروردین, ۱۳۹۹ :: ۴:۱۴
سازوکار آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که امکان حضور آنلاین در شبکه شاد ندارند

سازوکار آموزش و پرورش برای دانش‌آموزانی که امکان حضور آنلاین در شبکه شاد ندارند

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات برگزاری کلاس‌های آموزشی در شبکه شاد با توجه به محدودیت‌هایی که برخی اولیا و دانش آموزان با آن مواجه هستند، اظهار کرد: طبق دستورالعملی که برای برگزاری کلاس‌ها درشبکه شاد به مدارس ابلاغ کردیم تمام کلاس‌ها باید در بازه زمانی ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر برگزار شود و زمان دقیق آن با توافقی که میان  مدیر، معلم و خانواده انجام می‌شود تعیین خواهد شد.

او ادامه داد: اگر به هر دلیلی دانش‌آموز امکان حضور آنلاین در کلاس درس را نداشته باشد می‌تواند با استفاده از ظرفیت آفلاین در نظر گرفته شده از محتوای آموزشی استفاده کنند همچنین در بند ۶ دستورالعمل ابلاغی از مدیران خواستیم تا تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این کلاس‌ها را مشخص کنند و افرادی هم که امکان حضور در ساعات در نظر گرفته شده را ندارند با ذکر دلیل معرفی کرده تا برای آن‌ها تمهیدات لازم اندیشیده شود.

معاون آموزش ابتدایی با تاکید بر اینکه در آموزش آنلاین شبکه شاد اولویت با بازه زمانی برگزاری کلاس‌های آنلاین است و تاکیدی بر زمان دقیق نداریم، گفت: هر زمان که مدیر، معلم، خانواده و دانش‌آموزان به توافق رسیده باشند برای برگزاری کلاس‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

ارتباط تلفنی میان معلم و اولیایی که امکان حضور آنلاین فرزندشان نیست

حکیم زاده در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه تدبیری برای دانش آموزانی که امکان حضور آنلاین ندارند در نظر گرفته شده است بیان کرد: راهکار‌های متنوعی در این مورد وجود دارد به عنوان مثال می‌توان ارتباط تلفنی بین معلم و خانواده را در نظر گرفت تا تکالیف دانش آموز را به اطلاع برساند.

او با تاکید بر اینکه در شرایط خاصی قرار داریم، گفت هر چند مدارس تعطیل شده، اما جریان آموزش همچنان برقرار است و حتی بسیاری از همکاران بر اساس گزارش‌های ارائه شده  برای آماده سازی آموزش‌های خود ساعتی بیشتر از زمان حضور در مدرسه صرف می‌کند و این بدان معناست که معلمان ما همواره به دنبال کمک به دانش‌آموزان هستند که در این مسیر هماهنگی و همکاری بیشتر خانواده‌ها و مدرسه می‌تواند شرایط بهتری را رقم بزند.

حکیم زاده در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا وجود چندین روش آموزش مجازی باعث سردرگمی دانش آموزان می‌شود یا خیر، گفت: محوریت آموزش مربوط به آموزش  معلم با دانش آموزان خود است و شبکه شاد با هدف نظارت دقیق‌تر بر کار‌ها آموزشی در نظر گرفته شد علاوه بر آن باید توجه داشته باشیم که تلویزیون آموزشی و دیگر آموزش‌ها جز آموزش اصلی معلم نیست و صرفاً به منظور کمک به جریان آموزشی در نظر گرفته می‌شود، ولی در شرایط کلی محور اصلی، آموزش معلم برای دانش آموزان  خواهد بود.

© 2024 تمام حقوق این سایت برای پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان محفوظ می باشد.