تعداد اخبار امروز : 1 خبر

پنجشنبه ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

وقتی جان و مال مردم بازیچه دست سرمایه‌گذاران پرورش میگو می‌شود/ وضعیت بحرانی در روستای گزی جاسک + فیلم

    بازدید : 576
- اخبار استانها - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین…

دوشنبه, ۲۳ دی, ۱۳۹۸ :: ۱۱:۵۱

کد خبر : 5170

– اخبار استانها –

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از جاسک، بارش‌های سیل آسا در هرمزگان و نیمه شرقی این استان سبب طغیان رودخانه‌های فصلی شده که این امر نیز موجب بروز مشکلاتی شده است.

امداد رسانی تفنگداران و تکاوران نداجا به ۴روستا در محاصره سیل جاسکمدارس شهرستان‌های جاسک و حاجی آباد به علت شرایط نامساعد جوی تعطیل اعلام شدطغیان رودخانه‌ها در هرمزگان / جاده جاسک ـ بشاگرد بسته شد

روستای گزی یکی از روستاهایی است که در طرح پرورش میگو زمین‌های آن مستعد شناخته شده و از این رو این زمین‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران برای تبدیل به مزارع پرورش میگو قرار گرفته است.

اما سرمایه گذار یکی از شرکت‌ها در اقدامی نابخردانه و دور از عقلانیت مسیر اصلی رودخانه فصلی را مسدود کرده و ارگان‌های مختلف از جمله آب منطقه‌ای استان با هشدار نسبت به عواقب این مسدودسازی از دادگستری خواسته بودند به جد با سرمایه گذار برخورد کند.

مدیر آب منطقه ای هرمزگان در نامه ذیل به بازرسی وزارت نیرو موضوع تخلف فوق را اطلاع و بیان کرده پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و دادگاه عمومی شهرستان جاسک دستور رفع تصرف را صادر کرده است. 

با این حال هنوز این رفع تصرف انجام نشده است، مسدود کردن حریم رودخانه در این روستا به نحوی است که با بستن مسیر اصلی و با طغیان دو رودخانه فصلی به نام‌های بریزگ و زینگلی اکنون مردم نگران هستند آب وارد روستا و زندگی‌شان شود.

سرمایه گذار با این اقدام مانع از عبور آب از مسیر اصلی شده و در واقع ترجیح داده آب روستا را با خود ببرد اما به مزارع پرورش میگوی وی آسیبی وارد نشود.​​​​​

دستگاه قضایی استان هرمزگان لازم است با توجه به نگرانی‌های متعدد مردم روستای گزی هر چه سریعتر نسبت به این اقدام خلاف قانون عکس‌العمل قاطع نشان دهد تا زین پس جان و مال مردم بازیچه برخی سودجویی افراد خاص نشود.

در ادامه گزارش فیلم حجم آب ورودی از دو رودخانه فصلی پس از بارش‌های سیل آسا در شرق هرمزگان و امکان به زیر آب رفتن روستای گزی را مشاهده خواهید کرد:

نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مشابه
وردپرس › خطا

سایت به مشکلات فنی دچار شده است.