به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، سعید نمکی وزیر بهداشت در یازدهمین نشست گفتوگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزشوپرورش و دستگاه های مختلف کشور و با موضوع گفتگو بر محور تحول که با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای معاونان، مدیران کل آموزش و پرورش استان و روسای ۷۶۰ منطقه آموزش و پرورش کشور صبح امروز برگزار شد، بیان کرد: خیلی دوست داشتم زودتر از اینها در این جلسات حضور پیدا کنم اما روزگار سختی را می گذرانم و روز و شب های پر زحمتی است و امیدوارم با توکل به خدا و آبروی اولیا و انبیا کمک کند تا بتوانیم سرافراز از این امواج سهمگین عبور کنیم. ن
وی ادامه داد: عزیزانی در جلسه حضور دارند که نگاه من را به حوزه آموزش و پرورش در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم می دانند و در آن دوره آنچه در توان داشتم برای حمایت از این دستگاه بسیار مهم به کار گرفتم. اعتقاد من بر این است که در ادبیات امروز توسعه انسان ابزار توسعه نیست. انسان توسعه یافته هدف غایی توسعه است و این انسان توسعه یافته شاکله اصلی شخصیتش به سمت توسعه یافتگی از همان کودکی است و مهمترین برش شکل گیری شخصیت کودک بعد از خانواده در مدرسه است. داگلاس نورس که یکی از تئورسینهای تربیت و توسعه در جهان است و برنده جایزه نوبل در سال ۱۹۹۳، میگوید اگر خواستید ببینید مملکتی به سمت توسعه یافتگی میرود یا خیر، به اتوبانها و خیابانها و کارخانه ها و معادنش را نبینید بلکه بروید و مدارسش را ببینید که چقدر در آن مدرسه ها بچههایی با روح های جستوجوگر روی نیمکتها نشستند و چقدر معلمهای آماده برای پاسخگویی به این مطالبات جستوجوگرانه بچه ها در مدارس حضور دارند. او میگوید سرمایههای ملی شما روی نیمکت مدارس نشستند.
تکمیل می شود…
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=26748