ابراهیم رفیعی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه سپری شدن بیش از یک و نیم ماه از آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: با توجه به سپری شدن این مدت، ارائه گزارش فرآیندهای اجرایی و نحوه اجرا و نیز ارزیابی فعالیتهای آموزشی در حوزه تولید محتوا، ضروری است.
وی افزود: باید با بررسی میزان دسترسی و دسترسی نداشتن دانشآموزان به انواع منابع آموزشی، مسائل و مشکلات مرتبط با این آموزشها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و در پی رفع کاستیها برآییم.
این مسئول با تاکید بر ضرورت تهیه گزارش کمی از روستاهای فاقد اینترنت و ارائه گزارشهای آماری برای تکتک روستاها و نحوه بهرهمندی آنها از انواع روشهای آموزشی، ادامه داد: کمی کردن مفاهیم کیفی در گزارشهای عملکردی از آموزش ضروری است و گزارشهای مدیریتی ما باید به صورت عددی و کمی بوده تا قابل قبول و قابل استفاده برای عموم باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به فعالیت مدارس در شبکه شاد، تصریح کرد: برخی نواقص شبکه شاد به مرور مرتفع خواهد شد. لازم است مسئله اتصال دانشآموزان به آموزشهای مجازی از طرق مختلف بیش از پیش جدی گرفته شود و هیچ مدرسهای در حالت بلاتکلیف نباشد.
رفیعی با اشاره به ضرورت ارائه مباحث علمی در محافل تخصصی آموزش و پرورش، یادآور شد: جای بحثهای علمی در جلسات و محافل علمی آموزش و پرورش خالی است و بایستی با تشکیل جلسات ویژه از مباحث علمی روز در این جلسات استفاده کرد که در این بین باید در آموزش و تربیت به همه جوانب پرداخته شود. در کنار آموزش لازم است متناسب با شرایط، برای سایر مسائل نیز تدبیر کنیم و برای تربیت دینی، علمی و فعالیتهای ورزشی و پرورشی نیز برنامه داشته باشیم.
انتهای پیام
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=26537