به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس گودرزی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی امروز (سهشنبه ۶ آبان) در جلسه علنی مجلس و در مخالفت با دو فوریت طرح رتبهبندی فرهنگیان اظهار داشت: در اصل نظام رتبهبندی فرهنگیان کسی در مجلس مخالف آن نیست و حتی نمایندگان نسبت به تبعیض در رتبهبندی و نظام پرداختها در آموزش پرورش معترض هستند.
وی افزود: نظام رتبهبندی فرهنگیان متاسفانه تاکنون به صورت اساسی پیگیری نشده و در جلسات مشترک با دولت بایستی تفاهم صورت گیرد و آنها را پای کار بیاوریم و سپس با طرح دوفوریتی دولت را ملزم به کار کنیم.
نماینده بروجرد در مجلس تصریح کرد: دولت اگر بفهمد و متوجه باشد خودش باید لایحه رتبهبندی فرهنگیان را به مجلس بدهد این در حالی است که ممکن است شورای نگهبان با دلایل منطقی و به دلیل بار مالی،با این طرح مخالفت کند.
گودرزی گفت:نمیتوانیم با گفتاردرمانی و کلاه گذاشتن سر معلمان و فرهنگیان و بازی با افکار عمومی و استفاده از ابزار رسانه موضوع رتبهبندی فرهنگیان را تیتر یک کنیم ولی در نهایت ممکن است چیزی تبدیل به قانون نشود.
وی خاطرنشان کرد: باید وزیر آموزش پرورش برای رتبهبندی فرهنگیان سینه چاک کند و رئیسجمهور را به مجلس بیاوریم و در باره طرح رتبهبندی فرهنگیان پاسخگو باشد.
نماینده بروجرد در مجلس گفت:اجرای رتبهبندی فرهنگیان و تحول در آموزش پرورش بایستی انجام شده و مانع از ولنگاری در این وزارتخانه شویم.
گودرزی خاطرنشان کرد: دو فوریت طرح رتبهبندی فرهنگیان مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی است.
وی گفت:رتبهبندی فرهنگیان در قالب طرح قابل اجرا نیست و باید اقناع سازی صورت گیرد.
نماینده بروجرد در مجلس در پایان گفت: فرهنگیان نیازی به گفتار درمانی ندارند و باید با اقناع دولت و مجلس به سمت اجرای رتبهبندی فرهنگیان گام برداریم.
https://www.pasinehormozgan.ir/?p=25876