تعداد اخبار امروز : 1 خبر

پنجشنبه ۰۹ فروردین, ۱۴۰۳

چهارشنبه, ۹ مهر, ۱۳۹۹ :: ۸:۳۲

کد خبر : 24063

رئیس سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان روز گذشته(هشتم مهرماه) در آئین پایانی مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت در بندرعباس گفت: در بخش نماهنگ اثر نذر حضرت امیر المومنین (ع) به کارگردانی جعفر قاسمی، در بخش فیلم داستانی کوتاه اثر مقاومت از طاهره رحیمی تازیانی، در بخش فیلم بلند اثر خلیل از مهراب بهرامی و در بخش مستند اثر داستانی به روایت مستند از سید محمد طوبالی زاده به جشنواره ملی راه یافتند.

محمد حکمیان افزود: بیش از ۶۰ اثر از هنرمندان هرمزگانی به دبیرخانه استانی جشنواره مقاومت راه یافت که پس از داوری ۴ اثر برتر شناخته شد.

وی بیان کرد: ۱۲ اثر در دو بخش پویانمایی و مونشن گرافی نیز به جشنواره فرستاده شده است که مهر یا آبان امسال در تهران داوری می‌شوند و شمار آثار نمایندگان استان در جشنواره ملی به شش اثر افزایش می‌یابد.

 دبیر جشنواره بین المللی مقاومت نیز عنوان کرد: بیش از ۲۷۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره فرستاده شده است که پس داوری‌های مرحله استانی ۱۹۰ اثر به بخش ملی راه می‌یابند.

مهدی عظیمی افزود: مرحله ملی جشنواره فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذر امسال همزمان با هفته بسیج در تهران برگزار و آثار راه یافته به جشنواره بین المللی نیز اعلام می‌شود.

 وی همچنین از مسئولان کشور خواست علاوه بر برگزاری رزمایش‌های نظامی سالانه در کشور رزمایش بزرگ فرهنگی نیز با هدف حمایت از هنرمندان و فیلم سازان برگزار شود.

در آئین پایانی جشنواره استانی مقاومت همچنین از سازمان بسیج سازندگی، معاونت اجتماعی و فرهنگی سپاه امام سجاد (ع) و سازمان بسیج هنرمندان هرمزگان که صاحب اثر بودند و از داوران بخش استانی جشنواره منصور نعیمی، عبدالعزیز قاسمی و محمود شاکری قدردانی شد.

در ابتدای این مراسم نیز فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به تولید و ارسال ۶۰ اثر فاخر توسط هنرمندان هرمزگانی به جشنواره استانی فیلم مقاومت گفت: بهترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس و دفاع از حریم ولایت ساخت فیلم و مستند است و امیدواریم شاهد ارتقا و پویایی این حرکت بزرگ در هرمزگان باشیم.

سردار اباذر سالاری افزود: امروز درحالی چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی می‌داریم که مدیون جانفشانی‌های شهدا، جانباران، ایثارگران و خانواده‌های آنان هستیم و باید قدردان آنان باشیم.

وی بیان کرد: اگر بعد از چهل سال در مقابل زیاده خواهی‌های استکبار جهانی به ویژه آمریکای جنایتکار مقاوم و استوار ایستاده‌ایم آن را مدیون شهدا و ایثارگران و دعای مادران شهدا می‌دانیم.

اجرای قطعه بابای خندونم از مجید کمالی خواننده هرمزگانی در وصف شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دیگر بخش‌های برگزاری این مراسم بود.

انتهای پیام

نظرات

پاسخ دادن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عناوین مشابه
وردپرس › خطا

سایت به مشکلات فنی دچار شده است.