– اخبار استانها –
سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در رشت، تعبیر مقام معظم رهبری در بحث اینکه آموزش و پرورش زیربناییترین نهاد جامعه است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ آرمانها و بنیادهای آموزشی نظام اسلامی را هدف قرار داده است و در صورت اجرای آن فرهنگیان ولایی و متعهد کوتاه نخواهند آمد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را همچون یک پرچم افراشته بر بالای گنبد نظام تعلیم وتربیت و به عنوام چراغ راه تلقی کرد و ابراز داشت: سند ۲۰۳۰ به هیچ عنوان قابل انطباق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیست و مباحث مهمی نظیر عبادیات و اخلاقیات در آن مطرح نشده است.
حبیبی با بیان اینکه در سند غربی ۲۰۳۰ در واقع تنها به موضوع آموزش آن هم آموزش محض و نه آموزش، تربیت و پرورش فرزندان اشاره شده است تصریح کرد: فرهنگیان ولایی و متعهد و مدیران دلسوز و دغدغهمند نظام تعلیم و تربیت در صورت مشاهده و با خبر شدن از اجرایی شدن این سند در مدارس کوتاه نخواهند آمد.
اجرای چراغ خاموش “سند ۲۰۳۰” در بدنه دولتسند ۲۰۳۰ چطور روزنه “نفوذ” در آموزش و پرورش است؟!ایده توسعهیافتگی پس از جنگ جهانی جایگزین استعمار کهن شد/ تضاد سند ۲۰۳۰ با قانون اساسی و فرهنگ ایران
وی شتاببخشی به تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب را که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب مطرح فرمودند و اینکه تحقق اهداف این بیانیه از مسیر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میگذرد را ضروری خواند و افزود: عدم اهتمام برای اجرای این سند بدون شک آسیبها و خسارتهایی را به بار میآورد.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را از حیث به دست آمدن افقهای کارآمد و تبدیل شدن به گفتمان عمومی بسیار ضروری و حیاتی تلقی کرد و بیان داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آموزش و پرورش زیربناییترین نهاد جامعه محسوب میشود و این نگاه حاکی از اهمیت این حوزه است.
حبیبی اهداف بزرگی نظیر تحقق حیات طیبه، برقراری عدالت جهانی و جامعه مهدوی(عج) را در واقع همان اهداف و چشماندازهای تعلیم و تربیت مؤثر در نظام جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و افزود: برای اجرایی شدن این اندیشه متعالی بدون شک وجود یک نقشه راه کارآمد، متوازن، شفاف و دقیق بسیار ضروری و الزامی است.
وی مهمترین ویژگیهایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را برشمرد و با بیان اینکه این سند راهبردی تنها در اندیشه تحقق جامعه اسلامی در کشور ایران اسلامی نیست گفت: داشتن نگاهی عمیقتر به تعالیم روح بخش قرآن کریم، تمدنسازی اسلامی و ایفای نقش تمدنساز در موج بیداری اسلامی از جمله ویژگیهای این سند است.
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان هدایت نظام آموزش و پرورش به رویکردهایی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مطرح فرمودند را از جمله سرفصلهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مبانی مفهومی این سند که زیربنای تعلیم و تربیت را تشکیل میدهد برگرفته از آموزههای دینی و تمدنی است.
حبیبی هماهنگی و انطباق تمام برنامههایی که در آموزش و پرورش درحال تدوین است را با سند تحول بنیادین لازم و ضروری اعلام کرد و با تأکید بر ضرورت سرعتبخشی به اجرای هرچه سریعتر این سند اظهار داشت: سعادتمندی نسل آینده بالاترین هدف تعلیم و تربیت در نظام اسلامی است و آموزش و پرورش بستر آن را فراهم میکند.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=22926