– اخبار استانها –
حسنعلی اصغری در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه هنگام ثبت نام در مدارس دولتی فقط هزینههای بیمه و کتب درسی دانشآموزان از والدین آنها گرفته میشود، اظهار داشت: به استثنای این ۲ مورد مدیران مدارس دولتی حق ندارند هیچ پولی را از اولیای دانشآموزان دریافت کنند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه مدیران مدارس هیئت امنایی وجوهی را بعد از ثبت نام از اولیای دانشآموزان میگیرند، هنگام ثبت نام مجاز به انجام این کار نیستند؛ چرا که نمیخواهیم این کار عاملی برای بازماندن دانشآموزان از تحصیل شود.
اصغری ادامه داد: هر کدام از اولیای دانشآموزان که در مدارس دولتی مراجعه کرده و مبالغی از آنها برای ثبت نام دانشآموز مطالبه شده، حتماً باید به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش و پرورش مراجعه کنند و موضوع را به ما گزارش دهند تا بتوانیم تخلف صورتگرفته را پیگیری کرده و مدیر متخلف را توبیخ کنیم.
آدرس منزل دانشآموز تنها معیار ثبت نام در مدارس است
مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین در مورد مشکلات ایجادشده برای ثبت نام دانشآموزان در برخی مدارس شهر قزوین گفت: هیچ ملاک و معیاری غیر از کروکی ثبتی منزل اولیای دانشآموز برای ثبت نام دانش آموز در مدارس نداریم و کروکی منزل یک دانشآموز با منطقه تعریفشده برای ثبت نام در یک مدرسه همخوانی داشته باشد، وظیفه مدیر مدرسه این است که بدون هیچ بهانه و توجیهی دانش آموز را ثبت نام کند.
۲۲ هزار دانشآموز قزوینی در طرح سنجش سلامت شرکت میکنند۳۰۰ معلم واجد شرایط جذب آموزش و پرورش قزوین میشوندمعوقات مؤسسات طرف قرارداد آموزش و پرورش قزوین پرداخت میشود
اصغری اضافه کرد: چنانچه ظرفیت مدرسهای تکمیل شده باشد و این مدرسه از نظر فضا و امکانات ظرفیت تشکیل کلاس جدیدی داشته باشد، باید با افزایش تعداد کلاسهای خود زمینه ثبت نام دانشآموزان را مهیا کند و برای انجام این کار هیچ محدودیتی نداریم.
وی ادامه داد: چنانچه مدیران مدارس یادشده از ثبت نام امتناع کنند، والدین دانشآموزان میتوانند به مدیریت آموزش و پرورش در نواحی مختلف شهر مراجعه کنند و ادارههای آموزش و پرورش نواحی وظیفه دارند که دانشآموز آنها را ثبت نام کنند و هیچ کسی نباید مانع از انجام این کار شود.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=19114