به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پسین هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمودرضا عراقی ظهر در آیین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه در اداره نوسازی مدارس پروژههایی اقتصاد مقاومتی انجام شده است اظهار کرد: در این سازمان پروژههایی باکیفیت و با کمترین هزینه ایجاد شده که قدردان زحمات هستیم.
وی گفت: بنده همواره تاکید کردهام مدیران کاری کنند که زیرمجموعه هایشان رشد یابند تا موفقیتهای کشور تداوم داشته باشد.
معاون عمرانی استاندار همدان بیان کرد: حجم کار در اداره نوسازی مدارس بسیار بالاست و کار جهادی در این مجموعه انجام میشود.
معاون فنی اداره نوسازی مدارس همدان نیز اظهار کرد: با توجه به عملکرد مهندسین و متخصصین در سازمان نوسازی مدارس توانستهایم هر ساله رتبه اول را از لحاظ کیفیت اجرای پروژهها کسب کنیم.
محمدرضا مرادی با بیان اینکه عملکرد خوب و تحاد و همدلی باعث اعتماد مردم در سطح کشور شده و خیرین در ساخت مدرسه با جان و دل تلاش کردهاند گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر بیشترین جذب تعهد خیرین را داشتهایم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد تومان در حوزه خیرین جذب اعتبار داشتهایم افزود: اداره کل نوسازی مدارس استان در راستای اهداف سازمان حرکت کرده و جزو نخستین دستگاههای اجرایی بوده که پروژه مقاومسازی را اجرا و تحویل آموزش و پرورش داده است.
مرادی با بیان اینکه خوشبختانه تا پایان سال ۹۷ در تمام مدارس استان بخاریهای نفتی جمعآوری و این مراکز به سیستم استاندارد مجهز شدند گفت: جزو نخستین استان در سازمان نوسازی مدارس کشور بودیم که آن را اجرایی کردیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه شالوده تعلیم و تربیت اسلامی مفاهیم ناب قرآنی و سیره ائمه اطهار(ع) است اظهار کرد: آموزش و پرورش به عنوان گستردهترین دستگاههای کشور اهتمام جدی به مقوله تعلیم و تربیت دارد و خیل عظیم کودکان و نوجوانان را برای آینده ایران اسلامی آماده میکند.
محمد پورداود از مدرسه به عنوان بوستان دانایی و باغ دانش یاد کرد و گفت: دو مقوله سختافزار و نرمافزار باید به صورت لازم و ملزوم در کنار هم باشند تا فرایند تعلیم و تربیت شکل بگیرد.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش نرمافزاری را ایفا میکند و اداره کل نوسازی مدارس در بخش سختافزار نقش مهمی دارد افزود: اداره کل نوسازی مدارس زمینهساز فرایند یاددهی و یادگیری است و نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه خیرین منابع ارزشمندی را در اختیار این نهاد میگذارند و به امر مدرسهسازی کمک میکنند گفت: تلاش معلمان در تزکیه و تعلیم مرهون بسترسازی آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی است.
وی افزود: در سند تحول بنیادین زیرنظامی با عنوان تامین فضا، تجهیزات و فنآوری موجود است که برنامهریزی، ساماندهی، طراحی، اجرا و نظارت پشتیبانی مربوط به نظام مدرسه را انجام میدهد و متناسب با ساحتهای تربیت و هماهنگ با مولفههای معماری، طراحی شهری، تکنولوژی ساخت، لوازم و تجهیزات و مدیریت فنی و هنری برای دستیابی به اهداف تعلیم و تربیت است.
پورداود بیان کرد: اداره کل نوسازی بر اساس پژوهشمحوری به آخرین یافتههای علمی و پژوهشی داخلی و خارجی توجه کرده و نگاه پارادایمی به فناوریهای نوین و هوشیاری نسبت به آثار و پیامدهای مثبت و منفی آن در محیط های تربیتی دارد.
وی با اشاره به اینکه اداره نوسازی مدارس همدان تسهیلکننده فرایند یاددهی و یادگیری است خاطرنشان کرد: این سازمان به توانمندسازی مربیان، معلمان و مدیران برای استفاده از فرصت تجهیزات و فناوریها در راستای دستیابی به جایگاه برتر علمی و فنآوری در سطح منطقه و جهان توجه دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه سازمان نوسازی مدارس با حرکت به سمت عدالت ساخت و ساز میتواند عدالت آموزشی و تربیتی را فراهم کند، خواستار توجه به این موضوع شد.
http://www.pasinehormozgan.ir/?p=14524